چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 145309

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت ایران، از پوشش پلکانی بیمه درمان معتادان خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت ایران، از پوشش پلکانی بیمه درمان معتادان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدرضا رضائیان گفت: وقتی معتاد بیمار تلقی می‌شود، طبیعی است كه باید بیمه درمان هم داشته باشد، بر این اساس سازمان بیمه سلامت ایران با ایجاد سامانه  پابا   پرونده الكترونیك بیمه اعتیاد  درمان معتادان را زیر پوشش بیمه قرار داده است.

وی افزود: موسساتی كه با سازمان قرارداد می‌بندند، دارای شناسه ورود به این سامانه هستند و می توانند با ورود به این سامانه مشخصات معتاد را ثبت ‌كنند.
رضاییان افزود: این سامانه دو بخش دارد، اول ارائه خدمات و دوم گزارش. برای ثبت نام شماره ملی معتاد متقاضی دریافت خدمات در این سامانه ثبت می‌شود. در واقع معتاد با سامانه ارتباط ندارد و مسئولان مراكز طرف قرارداد می‌توانند این كار را انجام دهند.

به گفته وی، سیستم با شناسایی شماره ملی، وضعیت بیمه‌ای متقاضی را بررسی می‌كند كه آیا بیمه هست یا نه و در صورتی كه بیمه نبود، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.
رضاییان افزود: پروتكل درمانی و تعرفه‌گذاری خدمات و سم‌زدایی در سازمان بیمه سلامت ایران مشخص شده و معتاد تحت درمان قرار می‌گیرد.

به گفته وی، میزان پوشش بیمه‌ای سم‌زدایی معتادان پلكانی تعریف شده است. به این معنا كه در مرحله اول ۷۵ درصد هزینه سم‌زدایی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد، در صورت بازگشت دوباره معتاد و پاك نشدن در مرحله دوم، ۵۰ درصد و در مرحله سوم ۲۵ درصد تحت پوشش قرار می‌گیرد.

الكترونیكی شدن دفترچه‌های بیمه

وی ادامه داد: حذف دفترچه‌های كاغذی بیمه كاری ساده و سهل‌الوصول نیست، چون سندهای مالی به مهر، امضا و... نیاز دارد كه زیرساخت‌های حذف آن در حال حاضر فراهم نیست.

به گفته مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت ایران، هر سال حدود ۲۰ میلیون دفترچه بیمه صادر می‌شود كه هر دفترچه ۱۸ برگ دارد.

رضاییان افزود: نمی‌گویم الكترونیكی شدن دفترچه‌های بیمه كار نشدنی است، اما همت‌جمعی می‌خواهد، چون گستره كار خیلی پیچیده است و به هیچ‌وجه ساده نیست. چون مخاطب ما در هر سن و سواد و سطح زندگی است.‌ آیا استفاده از دفترچه الكترونیك برای یك پیرزن روستایی در شرایط فعلی امكان‌پذیر است؟

وی گفت: البته باید به سوی الكترونیكی شدن رفت، اما باید زیرساخت‌های آن فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha