قائم مقام وزیر بهداشت گفت: کتاب دوم ارزشهای نسبی خدمات سلامت که ویرایش دوم کتاب تعرفه های پزشکی سال گذشته است، آماده شده و برای تصویب نهایی به دولت ارائه شد.

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت گفت: کتاب دوم ارزشهای نسبی خدمات سلامت که ویرایش دوم کتاب تعرفه های پزشکی سال گذشته است، آماده شده و برای تصویب نهایی به دولت ارائه شد. 

ایرج حریرچی در گفت و گو با  فارس افزود: بعد از تصویب و ابلاغ کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت که آبان 93 انجام شد، بسیاری از صاحبنظران گروههای پزشکی اشکالاتی را مطرح کردند که همه این مطالب جمع ‌آوری و بررسی شد و با در نظر گرفتن اشکالات اصلاح شد.
قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: اکنون بخش قابل توجهی از این اشکالاتی که به کتاب ارزشهای نسبی خدمات مطرح شده بود در ویرایش جدید این کتاب با اتفاق نظر جامعه پزشکی بر طرف شده است.
وی گفت: کتاب دوم تعرفه های پزشکی اواخر سال گذشته در شورای عالی بیمه تصویب شد و به دولت رفت تا در هیئت دولت تصویب نهایی و ابلاغ شود.
حریرچی در پاسخ به این پرسش که دقیقاً چه اشکالاتی که به این کتاب وارده شده و چه اصلاحاتی صورت گرفته است، توضیح داد: در برخی حوزه ها از جمله سونوگرافی اصلاحاتی صورت گرفته اما قرار است تا قبل از تصویب آن در دولت جزئیات را اعلام نکنیم چون ممکن است در دولت تصویب نشود یا تغییراتی در آن اعمال شود بنابراین تا زمانی که این کتاب در هیئت دولت تصویب نشود، ملاک عمل نیست.
معاون کل وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش فارس که در کتاب اول ارزشهای نسبی خدمات سلامت که آبان پارسال تصویب و ابلاغ شد، حدود 120 درصد به طور متوسط به تعرفه های پزشکی اضافه شد،‌حالا با کتاب جدید چقدر رشد یا تغییر را شاهد خواهیم بود، توضیح داد: همان طور که گفتم قرار نیست این جزئیات را قبل از تصویب دولت اعلام کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا از این پس هر سال کتاب جدیدی برای تعرفه های پزشکی مصوب می شود ادامه داد: ما باید همه ملاحظات اقتصادی، پیشرفتهای پزشکی و تورم حوزه سلامت را که همیشه بیشتر از تورم عمومی کشور است، در نظر بگیریم، کشورهایی که از کتابهای مشابه ما استفاده می‌کنند هر ساله در کتاب تعرفه های پزشکی تجدید نظر می‌کنند.
حریرچی افزود: تجید نظر در کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت هم به دو صورت است یکی اینکه تورم سالانه را لحاظ می کنند، دوم اینکه چون پدیده خدمات پزشکی یک پدیده دینامیک و پویاست و به طور مرتبط خدمات و تکنولوژی های جدید وارد آن می شود، این تغییرات را اعمال می کنند.
وی گفت: با ورود تکنولوژی های جدید ممکن است هزینه یک خدمت پزشکی ارزانتر یا گرانتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha