چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 145316

به نظر شما بهترین زمان برای شام خوردن چیست؟ خود شما جزء افرادی که عادت به شام خوردن دیر هنگام یا دارند؟ فکر می کنید چه تفاوتی میان افرادی که دیر موقع شام می خورند با دیگران چیست؟ اصلاً غذای دیر وقت می تواند تهدیدی برای سلامتی باشد؟

سلامت نیوز: به نظر شما بهترین زمان برای شام خوردن چیست؟ خود شما جزء افرادی که عادت به شام خوردن دیر هنگام یا دارند؟ فکر می کنید چه تفاوتی میان افرادی که دیر موقع شام می خورند با دیگران چیست؟ اصلاً غذای دیر وقت می تواند تهدیدی برای سلامتی باشد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، برای بسیاری ما شام دیر وقت یا خوردن تنقلات در نیمه شب یک عادت لذت بخش و دوست داشتنی است. اما این عادت به ظاهر شیرین به شدت می تواند سلامت جسمانی ما را تحت تأثیر قرار دهد. تأثیر همین عادت کوچک و ظاهراً ساده به حدی است که می تواند احتمال ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری های خطرناکی هم چون سرطان را تعیین کند. پزشکان عقیده دارند: خوردن دیر هنگام شام یا مصرف تنقلات پس از نیمه شب می تواند احتمال بروز سرطان پستان را افزایش دهد.

در واقع هر چه زمان میان وعده غذایی شام و صبحانه بیشتر شود سطح قند خون بدن کاهش پیدا می کند، فرایندی که خطر بروز بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهد. در واقع هر چه تعداد ساعتی که معده خالی می ماند بیشتر باشد سطح قند خون فرد به ثبات بیشتری می رسد کنترل بدن بر سطح قند خون  تقویت می شود.

اذعان دانشمندان به این یافته ها در شرایطی است که آمار زنان مبتلا به سرطان پستان روز به روز بیشتر می شود. نتایجی که نشان می دهد چگونه می توان با یک تغییر کوچک در عادت غذایی از بیماری خطرناک جلوگیری کرد. هر چند شام دیر هنگام برای زنان و مردان خطرناک است، ولی به نظر می رسد زنان باید هشدار پرهیز از خوردن غذای دیر هنگام را به شدت جدی بگیرند.

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha