مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بروز گرد و خاک در جنوب ، غرب و مرکز کشور و کاهش دما در شمال کشور طی سه رو آینده خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بروز گرد و خاک در جنوب ، غرب و مرکز کشور و کاهش دما در شمال کشور طی سه رو آینده خبر داد. 

احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس آخرین تحلیل های هواشناسی طی امروز در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز کشور پدیده گرد و خاک ادامه دارد.
به گفته وی، همچنین در سواحل دریای خزر و زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش بینی  می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز پنج شنبه با ورود یک سامانه بارشی در شمال غرب، به تدریج غرب، جنوب غرب، بخش هایی از دامنه های زاگرس مرکزی و سواحل غربی دریای خزر رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود و در روز جمعه علاوه بر این نواحی، دامنه های البرز مرکزی، سواحل مرکزی و شرقی خزر و در برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور نیز رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود.

وظیفه تصریح کرد: در روز های پنجشنبه و جمعه دریای خزر و در روز جمعه خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

وی افزود: از بعد از ظهر  روز جمعه به دلیل افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق در غرب و جنوب غرب و به تدریج برای مرکز کشور پدیده گرد و خاک موجب کاهش دید افقی خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد:  از امروز در سواحل غربی خزر و شمال غرب کشور و از فردا در کل نوار شمالی کشور تا روز شنبه  روند کاهش دما پیش بینی می شود.

وظیفه تأکید کرد:  فردا آسمان تهران کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در ارتفاعات افزایش ابر و در اواخر وقت باد و گرد و خاک است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت با یک درجه کاهش نسبت به امروز به ۲۹ و ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha