چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 145349

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور: در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات درمانی، تعرفه خدمات پاراکلینیکی از جمله خدمات آزمایشگاهی در نظر گرفته شده است.

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور: در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات درمانی، تعرفه خدمات پاراکلینیکی از جمله خدمات آزمایشگاهی در نظر گرفته شده است.

دکتر زالی در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته توجهی به خدمات پاراکلینیکی شامل پزشکی هسته ای، رادیولوژی و آزمایشگاهی نشده بود، اما قرار شده درتعرفه امسال که مصوب و برای اجرایی شدن به هیئت دولت ارسال شده است، تعرفه این بخش‌ها در نظر گرفته شود.


وی با اشاره به مسائل حوزه آزمایشگاه‌ها گفت: نوسانات ارزی، اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، افزایش بی‌رویه قیمت کیت‌ها، تجهیزات مصرفی و تغییرات در پرداخت نیروی انسانی این جامعه را با فراز و نشیب روبه‌رو کرد و در جبران خدمات آن ها در تعرفه‌گذاری نیز به دور از واقعیت رفتار شد.


زالی افزود: رشد تعرفه‌های آزمایشگاهی نامتوازن، غیرمنطقی و با شیب ناملایم بود و حتی در یک سال، دولت رشد صفر درصد تعیین کرد و اقتصاد این جامعه را با بحران مواجه کردیم.


رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به مطالعات میدانی برای اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: دومین مؤسسه‌هایی که در بخش سلامت آسیب جدی دیدند آزمایشگاه‌ها بودند زیرا مکانیزم حمایتی برایشان تعریف نشد.


تاکیدبر ارائه خدمات آزمایشگاهی با کیفیت

وی بر کیفیت ارائه خدمات آزمایشگاهی تأکید کرد و افزود: کیفیت خدمات آزمایشگاهی فرآیندهای مبتنی بر درمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد که فرآیند پیچیده و متقنی است و منجر به حفظ کیفیت می‌شود.


زالی گفت: این حفظ کیفیت در درمان بسیار اهمیت دارد و  هویت و اصالت آزمایشگاه‌ها به این کیفیت برمی‌گردد، این در حالی است که 70 تا 75 درصد تشخیص‌ها در حوزه پزشکی بدون خدمات آزمایشگاهی انجام شدنی نیست.


رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور افزود: تغییرات الگوی بیماری‌ها، پیچیده شدن سیمای بیماری‌ها، تغییر رفتار برخی بیماری‌ها و مسن شدن جمعیت تحول عظیمی است  که آموزش، تجمیع نیروی انسانی و توسعه روش‌های نوین آزمایشگاهی را می‌طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha