وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تلاش های صورت گرفته امیدواریم ظرف 7 روز آینده مسیر غزه باز شود تا بتوانیم اولین بیمارستان صحرایی را به منظور امدادرسانی به مردم غزه افتتاح کنیم.

دکتر کامران باقری لنکرانی در تجمع بزرگ جامعه پزشکی و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در حمایت از مردم مظلوم غزه با بیان اینکه هفتمین روز شهادت امام حسین (ع) با صداقت کارکنان سلامت کشور همراه شده تا آمادگی خود را برای کمک به مردم غزه اعلام کنند، گفت: امروز شاهدیم که مردم مظلوم و بی دفاع غزه فجایع انسانی غیر قابل تصوری را متحمل می شوند.

وی با اشاره به آمار بالای شهدای غزه اظهار داشت: یک سوم مجروحین و شهدای غزه را کودکان تشکیل می دهند که جهان شاهد مظلومیت آنهاست.
لنکرانی گفت: جهانیان آن طور که باید به تکالیف خود در مقابل غزه عمل نمی کنند و فاجعه دیگری در غزه از نظر محدودیت امکانات در حال وقوع است.
وزیر بهداشت در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از مردم به دلیل عدم دسترسی به امکانات در غزه جان خود را از دست می دهند، گفت: کشور ما از همان ابتدای وقوع بحران در غزه اعلام کرد که آماده اعزام پزشک و یا پذیرش بیماران غزه در کشور است.

وی افزود: علیرغم درخواست و تلاش های صورت گرفته، هنوز توجهی به درخواست هایمان نشده است که امیدواریم ظرف هفت روز آینده با پیگیری های صورت گرفته، مسیر غزه باز شود تا بتوانیم شاهد امداد رسانی مردم کشورمان در حاشیه نوار غزه باشیم.
وی با اظهار امیدواری از اینکه فشارهای جهانی بتواند مسیر غزه را برای کمک رسانی باز کند، گفت: امیدواریم به زودی شاهد افتتاح اولین بیمارستان صحرایی در مرز غزه باشیم که این در صورت همکاری مصر برای خدمت رسانی به غزه است.

به گفته وی ، متولیان جهانی سلامت و کسانی که ادعای دلسوزی برای درمان افراد را دارند، نسبت به وضع موجود غزه بی تفاوت هستند و در برابر 900 شهید و بیش از 4 هزار مجروح ساکت نشسته اند.
به گزارش ایسکانیوز، لنکرانی با بیان اینکه نظام سلامت جهانی باید پاسخگو بوده و نقش بازدارندگی خود را ایفا کند، گفت: نظام سلامت جهانی باید فارغ از مذهب، پاسخگوی فجایعی باشد که در جهان به ظاهر متمدن امروزی در غزه روی می دهد.
وی افزود: در جلسات جهانی با اصرار کشورهای مسلمان این مسائل و فجایع به حاشیه می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha