یک روانشناس با توصیه به زوجین مبنی بر اینکه روی حساسیت‌های هم انگشت نگذارید، گفت: این کار باعث آسیب رسیدن به ارتباط دو طرفه می‌شود.

سلامت نیوز: یک روانشناس با توصیه به زوجین مبنی بر اینکه روی حساسیت‌های هم انگشت نگذارید، گفت: این کار باعث آسیب رسیدن به ارتباط دو طرفه می‌شود.

دکتر مهدی بیاتی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: لازم است ما همسر خود را همانگونه که هست بپذیریم. پذیرش همسر باعث ایجاد احساس همدلی و همزبانی می‌شود.

این روانشناس تاکید کرد: باید باور کنیم که هر فرد چارچوب‌های کاملا فردی دارد که نباید وارد آن شویم، اما برخی زوجین ازدواج را با تملک صددرصد طرف مقابل اشتباه می‌گیرند. تکرار رفتارهای نادرست موجب سردی رابطه زوجین می‌شود و حس همدلی میان آنان را از بین می‌برد.

وی اضافه کرد: فقدان همدلی میان زوجین موجب پناه بردن آنان به شبکه‌هایی مانند وایبر، واتس‌آپ و لاین می‌شود تا از این طریق نیازهای عاطفی خود را برآورده کنند. ورود به این شبکه‌ها ممکن است با آسیب‌هایی همراه باشد، چرا که روز به روز از ارتباط مثبت زوجین با یکدیگر کاسته می‌شود.

این روانشناس با بیان اینکه هر فرد دارای چهار پنجره از نظر روانی و شخصیتی است، گفت: پنجره اول، بسیار سری است و شامل ارتباط انسانی با خدایش می‌شود. پنجره دوم، مرحله بسیار محرمانه است که فرد با یکی، دو نفر دیگر همدلی نزدیکی دارد. پنجره سوم، پنجره آشکار است که شامل رفتار فردی می‌شود و پنجره چهارم، مرحله رفتاری است و براساس آن فرد با دیگران ارتباط کاملا مشخصی برقرار می‌کند،

بیاتی در پایان با بیان اینکه انسان به سمت افرادی که حرف‌های او را گوش می‌دهد و تحقیر و نقدش نمی‌کند، کشش پیدا می‌کند و این کار در برقراری ارتباط موثر و نزدیک مهم است افزود: متاسفانه برخی مردان اجازه صحبت به همسرانشان نمی‌دهند و با تحقیرش، او را به کنج عزلت می‌رانند. زن به علت برآورده نشدن نیازهای عاطفی و روانی خود ممکن است به فضاهای مجازی گرایش پیدا کند و دچار آسیب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha