طرح جامع پایش سلامت روان کلیه دانشجویان علوم پزشکی امسال در همه مقاطع تحصیلی برای شناسایی دانشجویان در معرض آسیب اجرا خواهد شد و سپس مداخلات درمانی و آموزش‌های لازم به منظور تامین سلامت روان به آنها ارائه خواهد شد.

سلامت نیوز:طرح جامع پایش سلامت روان کلیه دانشجویان علوم پزشکی امسال در همه مقاطع تحصیلی برای شناسایی دانشجویان در معرض آسیب اجرا خواهد شد و سپس مداخلات درمانی و آموزش‌های لازم به منظور تامین سلامت روان به آنها ارائه خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، مریم کریمی رئیس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت، با اعلام این خبر به ارائه توضیحاتی درباره اهمیت آموزش خودمراقبتی به‌خصوص به دانشجویان پرداخت.

کریمی با اشاره به اینکه هفته سلامت امسال با عنوان «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی برای ارتقای عادلانه سلامت» و شعار «ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره» نامگذاری شده است، گفت: در این هفته بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرایی تاکید می­‌شود. یکی از روزهای هفته با عنوان سلامت، آموزش همگانی و خودمراقبتینامگذاری شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، وی با تاکید بر اینکه خودمراقبتی،گام اول سلامت و هسته اصلی تندرستی و رفاه ما است، اظهار داشت: همین اصل است که ما یاد می‌گیریم خودمان از خودمان مراقبت کنیم. در حقیقت خود مراقبتی عملی است که در آن هر فردی از دانش، مهارت و توان خود به عنوان یک منبع استفاده می‌کند تا به طور مستقل از سلامت خود مراقبت کند. خود مراقبتی فعالیتی است که فرد برای تامین حفظ و ارتقاء سلامت خود انجام می‌دهد ولی گاهی این مراقبت به فرزندان خانواده دوستان همسایگان هم محلی‌ها و همشهریان آنها نیز گسترش می‌یابد و می‌تواند در ابعاد جسمانی، روانی- عاطفی، اجتماعی و معنوی انجام گیرد.

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت در پایان با اشاره به این نکته که اولین گام برای برنامه ریزی خود مراقبتی، خود آگاهی است، افزود: با توجه به همین اصل، ادارات مشاوره دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی هر ساله کلیه دانشجویان ورودی جدید را تحت پوشش کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی قرار می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha