تحول و پویایی در سازمان نظام پزشکی نیازمند اعضای فعال است تا بتواند از ظرفیت قانونی خود به نحو احسن استفاده کند

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز دکتر عباس کبریایی زاده در نشست خبری ائتلاف سپید اظهار داشت : بزرگترین چالش ما در 4 سال گذشته برخورد انفعالی در ارتباط با اجرای قانون بود . تا قبل از سال 83 جایگاه واقعی سازمان به دلیل فقدان قانون منسجم و قوی تثبیت نشد اما از سال 83 تا 87 بهترین فرصت برای اجرای قانون و احراز جایگاه واقعی جامعه پزشکی  بود که از دست رفت.

وی گفت : متاسفانه سازمان نظام پزشکی از فرهنگ سازی در حوزه سلامت غافل بوده است در حالی که  جامعه پزشکی جامعه بزرگی است که با حضور مستقیم و غیر مستقیم خود در سطوح مختلف اجتماع و نظام سلامت  می تواند نقش مهمی در فرهنگسازی برای رسیدن به زندگی سالم تر داشته باشد.

استاد داروسازی دانشگاه تهران افزود : یکی از آسیب های  فرهنگی که در سالهای اخیر متوجه جامعه پزشکی شده کاهش منزلت طبابت و حکیم بودن پزشک در نزد مردم است و سازمان نظام پزشکی باید درجهت احراز جایگاه معنوی طبابت و منزلت حرفه ای پزشکان گام های بلندی بردارد.

وی خاطر نشان کرد: یک جمعیت 180 هزار نفری  به  عنوان پشتوانه سازمان  وجود دارد ولی متاسفانه 10- 15 درصد از آنان در انتخابات شرکت می کند لذا سازمان نظام پزشکی نمی تواند  نقش تاثیر گذاری داشته باشد مگر اینکه شاهد مشارکت گسترده اعضای آن در انتخابات باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha