جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 145457

صندوق کودکان ملل متحد اعلام کرد: مالاریا روزانه موجب فوت بیش از 1200 کودک در سراسر جهان می‌شود.

سلامت نیوز:صندوق کودکان ملل متحد اعلام کرد: مالاریا روزانه موجب فوت بیش از 1200 کودک در سراسر جهان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز بهخ نقل ازخبرگزاری ایسنا، صندوق کودکان ملل متحد روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد: به رغم کاهش 40 درصدی مرگ و میر کودکان بر اثر ابتلا به بیماری مالاریا از سال 2000 تاکنون، اما همچنان روزانه بیش از 1200 کودک به دلیل ابتلا به این بیماری در سطح جهان جان خود را از دست می‌دهند.

صندوق کودکان ملل متحد همزمان با روز جهانی مالاریا به انتشار گزارشی در مورد بیماری مالاریا و کودکان پرداخت تا تاثیر این بیماری برکودکان و زنان باردار را بار دیگر مورد تاکید قرار دهد.

در گزارش آژانس سازمان ملل آمده‌است: با کاهش 40 درصدی میزان مرگ و میر کودکان به دلیل ابتلا به بیماری مالاریا از سال 2000، روز جهانی مالاریا فرصتی برای ارزیابی این موضوع است که در مسیر مقابله با این بیماری چه میزان پیشرفت حاصل شده‌ است.

طبق آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت، نرخ مرگ و میر ناشی از مالاریا در سطح جهان کاهش 47 درصدی داشته و تنها در آفریقا این کاهش از سال 2000، 54 درصد بوده‌ است. همچنین از سال 2001 برآورد شده خطر مرگ بیش از چهار میلیون انسان ناشی از بیماری مالاریا برطرف شده‌است.

در سال 2013 در سطح جهان بیماری مالاریا حدود 584 هزار قربانی برجا گذاشت که 90 درصد این فوتی‌ها در آفریقا ثبت شده بود.

همچنین با وجود آنکه تعداد کودکانی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند کاهش چشمگیری داشته اما کودکان زیر پنج سال با 78 درصد از مجموع مرگ ومیرهای سطح جهان، همچنان بیشترین قربانیان این بیماری را شامل می‌شود.


 طبق گزارش این سازمان بین سال‌های 2001 تا 2013، 4.3 میلیون انسان به دلیل بهبود و افزایش دسترسی به روش‌های پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری مالاریا ، از مرگ نجات یافته اند. حفاظت از زنان باردار در برابر بیماری مالاریا امری ضروری به حساب می‌آید، چرا که مالاریا در دوان بارداری به طور چشمگیری در فوت مادران و کودکان نقش دارد.

ا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha