یکی از نامزد های پنجمین انتخابات سازمان نظام پزشکی نسبت به بی عدالتی بین گروه های پزشکی در این سازمان انتقاد کرد .

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز خانم دکتر ناهید خداکرمی در نشست خبری ائتلاف سپید اظهار داشت : سازمان نظام پزشکی در درون خود نیز عدالت حرفه ای را رعایت نکرده و به رشته های دیگر گروه علوم پزشکی از جمله مامایی بی توجه است به طوری که اعضای غیر پزشک به سازمان احساس تعلق نمی کنند.

وی افزود:  برای ایجاد عدالت در سلامت ابتدا باید در خود جامعه پزشکی عدالت برقرار کرد .در حال حاضر 40 هزارماما در کشور داریم که 12 هزار نفر آنها  در بخش دولتی فعالند و بقیه یا در بخش خصوصی بوده یا بیکارند و متاسفانه سازمان نظام پزشکی در جهت رفع مشکلات آنان کار خاصی انجام نداده است. ضمن اینکه بیکاری این قشر به سلامت مردم ضربه می زند که یکی از پیامدهای آن افزایش سزارین در ایران است.

نماینده جامعه مامایی در ائتلاف سپید گفت : اگر تعرفه ها واقعی نباشند تنها مردم آسیب نمی بینند بلکه جامعه پزشکی نیز برای تامین معیشت خود درگیر دغدغه های غیر حرفه ای می شود . جامعه پزشکی باید در شان خود از امکانات رفاهی برخوردار باشد که  این کار با واقعی کردن تعرفه های پزشکی ممکن است.

وی خاطر نشان کرد : بی عدالتی و عدم دسترسی به تسهیلات ابتدایی سلامت بیشترین آسیب را به جامعه پزشکی می زند چرا که آنها مستقیم درگیر این مساله هستند.

عضو هیات مدیره  نظام پزشکی تهران بزرگ افزود: برای تامین سلامت و ارتقاء ان در سطح جامعه باید کار تیمی کرد و نظام پزشکی باید بازوی علمی و اجرایی وزارت بهداشت باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha