وزیر بهداشت گفت: این یک واقعیت است که امروزه درمان خیلی گران است بنابراین مردم باید با ورزش و تغذیه سالم به خصوص پیشگیری از چاقی از بیماریها پیشگیری کنند.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: این یک واقعیت است که امروزه درمان خیلی گران است بنابراین مردم باید با ورزش و تغذیه سالم به خصوص پیشگیری از چاقی از بیماریها پیشگیری کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری فارس، حسن هاشمی امروز در همایش پیاده روی خانوادگی که با حضور محمدباقر قالیباف و گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در بوستان جوانمردان تهران برگزار شد، گفت: چاقی و اضافه وزن امروزه گرفتاریهای زیادی برای  مردم ایجاد کرده است و عامل بسیاری از بیماریهای قلبی، مغزی و کلیوی است.

وی ادامه داد: امروز یک مراسم نمادین برای ورزش همگانی در تهران برگزار می کنیم اما این باید کار هر روزه همه ما باشد تا با تحرک روزانه جلوی بیماریها را بگیریم و نگذاریم عوامل بیماری با کم تحرکی و مصرف غذاهای مضر ایجاد شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: مصرف بالای نمک و فست فودها از جمله عوامل مهم بیماریها هستند و همه ما باید از مصرف این مواد مضر خودداری کنیم.

هاشمی گفت: این یک واقعیت است که امروزه درمان هزینه های زیادی دارد و گران است بنابراین همه مردم باید تلاش کنند تا با تغذیه سالم و ورزش مداوم از بیماریها پیشگیری کنند چون پیشگیری مقدم بر درمان است.

وی اضافه کرد: همه باید در این مسیر حرکت کنیم، به خصوص بیمه ها باید برای پیشگیری از بیماریها وارد عمل شوند.

محمد باقر قالیباف،شهردار تهران نیز طی سخنان کوتاهی در بوستان جوانمردان گفت: از روز اول که من وارد شهرداری شدم، ترویج ورزش همگانی و افزایش امکانات برای شادابی، نشاط و تحرک مردم به خصوص زنان جزو اولویتهای کاری شهرداری بوده است.

وی گفت: در تمام طول این مدت با وجود همه مشکلات اقتصادی این اولویت پیگیری شد و کارهای بسیار بزرگی برای افزایش امکانات ورزش همگانی و نیز فضاهای فرهنگی در تهران ایجاد شده است به طوری که اکنون به ازای هر تهرانی بیش از 200 متر فضای سبز و فرهنگی وجود دارد.

شهردار تهران ادامه داد: همین بوستان جوانمردان که امروز در غرب تهران یک فضای سالم برای ورزش و تفریح همه مردم از جمله زنان است در گذشته محلی نا امن بود که نه تنها زنان بلکه مردان هم جرئت نداشتند به راحتی وارد این فضا شوند اما امروز مکانی امن برای ورزش و تحرک زنان و مردان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha