معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اهمیت ویژه ایمنی مواد غذایی در سلامت جامعه گفت: مخاطرات زیادی ناشی از مواد غذایی ناسالم، تهدید کننده سلامت تعداد زیادی از مردم سراسر کشور است.

سلامت نیوز:معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اهمیت ویژه ایمنی مواد غذایی در سلامت جامعه گفت: مخاطرات زیادی ناشی از مواد غذایی ناسالم، تهدید کننده سلامت تعداد زیادی از مردم سراسر کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمد علی همتی به مناسبت هفته سلامت افزود: در کشور ما حداقل بیش از 90 هزار نفر در سال بر اثر مصرف غذای آلوده و ناسالم دچار مخاطرات بهداشتی می شوند.

وی اظهار داشت: این مخاطرات از یک اختلال ساده در سیستم گوارشی شروع و در مواردی منجر به بیماری های شدید گوارشی و سرطان ها می شود.

وی با بیان اینکه بحث تغذیه در دنیا نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: بیش از 500 میلیون نفر در جهان مبتلا به عفونت های روده ای و مشکلات گوارشی ناشی از غذای ناسالم می شوند و بیش از 350 هزار نفر از این تعداد، فوت می شوند.

همتی به نامگذاری شعار سازمان جهانی بهداشت تحت عنوان" سلامت و ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره" در سال 2015 اشاره کرد و افزود: دولتها و سازمان هایی که مسئولیت رسیدگی به سلامت مردم را دارند، بحث توجه به غذای سالم و ایمنی مواد غذایی را در برنامه های بهداشتی خود به طور ویژه گنجانده اند.

وی تمیز نگه داشتن مواد غذایی، جداسازی مواد غذایی خام از پخته، پختن کامل مواد غذایی، پخت غذا با درجه حرارت مناسب و استفاده از آب سالم و مواد غذایی سالم را 5 نکته کلیدی سازمان جهانی بهداشت برای رسیدن به غذاهای سالم عنوان کرد.

همتی تاکید کرد: مصرف بیش از حد چربی یا چربی های اشباع شده و هیدروژنه که فاکتورهای خطر را به دنبال دارد باید به حداقل برسد و همچنین باید از مصرف لبنیات پرچرب و غذاهایی که در روغن غوطه ورند خودداری و روغن های زیتون و هسته انگور که کیفیت بهتری دارند، جایگزین شود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی برای حفظ سلامت خانواده ها، پیاده روی و ورزش روزانه را توصیه کرد و افزود: منظم بودن ورزش به مدت 30 دقیقه طی روز، در کاهش فشارخون، قندخون و سلامتی فرد موثراست.

وی استانداردسازی تجهیزات و فضاهای پخت غذا در سازمان و برنامه ریزی برای استقرار سیستم استاندارد تحت عنوان Haccp که در تمامی مراکز بستری، غذای سالمی به بیماران ارائه شود را از مهمترین فعالیت های پیشرو سازمان در سال جاری برشمرد و اظهارامیدواری کرد که استاندارد سازی در مراکز درمانی سازمان اجرا و به صورت کارآمد این سیستم عملیاتی شود.

همتی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای اجرای شعار سال 2015 سازمان جهانی بهداشت به منظور ارتقای سطح سلامت بیمه شدگان در سازمان تامین اجتماعی به کار می گیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha