فعالیت 9دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در کشورهای اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، سوئیس، سنگاپور، چین (با دو نمایندگی در شانگهای و گوانگجو)، مالزی و عمان عصر روز چهارشنبه، 2اردیبهشت ماه، کلید خورد.

سلامت نیوز: فعالیت 9دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در کشورهای اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، سوئیس، سنگاپور، چین (با دو نمایندگی در شانگهای و گوانگجو)، مالزی و عمان عصر روز چهارشنبه، 2اردیبهشت ماه، کلید خورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، اعطای مجوز به گروه نخست نمایندگی‌های اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در 8کشور از 44کشور هدف، درحالی از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با تایید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صورت می‌گیرد که این مهم به‌عنوان یکی از استراتژی‌های همیشگی این سازمان، در دستور کار قرار داشت.


براساس قراردادی که این 9 نماینده با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران امضا کرده‌اند، وظایف دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری در چهار بخش اطلاع‌رسانی، تبلیغات، ‌بازاریابی و سرمایه‌گذاری مشخص شده است که از آن جمله می‌توان به توزیع اقلام اطلاع‌رسانی گردشگری بین دفاتر خدمات مسافرتی کشور هدف، انجام نظرسنجی و نیازسنجی از گردشگران، انتشار گزارش و اطلاعات گردشگری در رسانه‌های کشور هدف، هماهنگی برای تبلیغ سفر به ایران در رسانه‌ها، برنامه‌ریزی و برگزاری نمایشگاه عکس از جاذبه‌های گردشگری ایران، برنامه‌ریزی و حضور برای اطلاع‌رسانی، تبلیغ و بازاریابی گردشگری ایران در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های جهانی، ملی و محلی، برنامه‌ریزی و برگزاری تورهای آشناسازی، معرفی و ارائه بسته‌های مختلف سفر به ایران، مطالعه و بررسی بازار هدف، تشکیل شبکه بازاریابی، اطلاع‌رسانی و معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و پاسخگویی به نیازها و انتظارات سرمایه‌گذاران اشاره کرد.

 افتتاح 10نمایندگی دیگر تا پایان سال 94
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در مراسم اعطای مجوز به این نمایندگی‌ها گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان امسال ۱۰ نمایندگی دیگر نیز در ۱۰ کشور از  ۴۴ کشور مقصد اصلی گردشگری ایران ایجاد شود. به گزارش «ایسنا»، مسعود سلطانی‌فر با اشاره به احساس نیاز جدی برای ایجاد و گسترش شبکه جذب گردشگران خارجی، یادآور شد: در حال حاضر اشتیاق زیادی برای سفر به ایران وجود دارد؛ اما به دلیل مشکلات زیرساختی، بسیاری از تقاضاها رد می‌شود، برای همین فشار زیادی می‌آوریم تا پروژه‌های نیمه‌تمام گردشگری زودتر به نتیجه برسند. معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: باید به سمتی برویم که سه تا پنج سال آینده تعداد گردشگران ورودی به نسبت گردشگران خروجی بیشتر باشد و این امر با انتخاب بازارهای هدف و استدلالی که پشت آن است، امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با یادآوری ایجاد تنوع مقاصد سفر در سفرهای داخلی طی تعطیلات نوروز، بر ضرورت توزیع مکانی مقاصد سفر برای گردشگران خارجی تاکید کرد و گفت: اکنون 9 نماینده اطلاع‌رسانی گردشگری در تعدادی از 44 کشور هدف گردشگری ایجاد شده‌اند که برنامه‌ریزی شده این فعالیت توسعه یابد و برای آن برنامه عملیاتی وجود دارد. مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز در این مراسم ضمن اشاره به روند شکل‌گیری نمایندگی‌های اطلاع‌رسانی، اظهار کرد: پس از تصویب آیین‌نامه ایجاد دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری از سال 92،‌ انتخاب نمایندگان آغاز شد و 56 نفر از 49 کشور متقاضی بودند که اکنون نخستین گروه، پس از بررسی در کمیته فنی راهبردی انتخاب شده‌اند. ابوالقاسم ایرجی افزود: البته به دلایل مختلف ضرورت داشت در برخی کشورها مثل چین دو دفتر نمایندگی اطلاع‌رسانی گردشگری ایجاد شود. وی در خصوص ابهاماتی که درباره نحوه کار این نمایندگی وجود دارد، توضیح داد: پیش از اعطای مجوز، برای برخی از آنها جلسه توجیهی برگزار شد؛ اما برخی دیگر در ایران نبودند تا در این جلسه شرکت کنند که به مرور برای آنها نیز چنین برنامه‌ای اجرا خواهد شد؛ ولی در هر حال در قراردادی که این نمایندگان با کانون امضا کرده‌اند وظایف مشخص و به ابهامات پاسخ داده شده است.

 دفاتر اطلاع‌رسانی، نماینده عام گردشگری ایران
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز خطاب به نمایندگان دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران، آنها را نمایندگان عام صنعت گردشگری خواند و افزود: نگاه این صنعت به شما به عنوان دیده‌بان‌های اصلی صنعت گردشگری است. دفاتر گردشگری زیادی در داخل کشور فعالیت می‌کنند که می‌توانند از مزیت‌ها و قابلیت‌های شما بهره‌مند شوند. مرتضی رحمانی‌موحد ابراز امیدواری کرد: این دفاتر به سرعت در کشورهای دیگر به ویژه اروپا که مرکزیتی در فکر و اندیشه دارد و مدل سنجش در امور است، راه‌اندازی شود. وی خاطرنشان کرد: این سیاست در آسیای شرقی و حتی اقیانوسیه نیز پیش گرفته می‌شود.
در دوران ریاست اسفندیار رحیم‌مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از راه‌اندازی دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری در 20 کشور دنیا از جمله عمان،‌ کویت،‌ سوئد،‌ ایتالیا‌، لیبی و ترکیه سخن به میان آورده شد اما در خصوص فعالیت آنها اطلاع‌رسانی نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha