پوکی استخوان و کاهش شنوایی، به نظر شما این دو مشکل می توانند ارتباطی با یکدیگر داشته باشند؟ احتمالاً وجود هر گونه ارتباطی میان شرایط استخوان ها و گوش برای ما غریب و عجیب است. اما آنچه جهان پزشکی جذاب می کند همین نا شناخته هاست، بنابراین نباید از همزمانی بیماری مانند پوکی استخوان و ضعف یا حتی از دست رفتن شنوایی شگفت زده شویم.

سلامت نیوز: پوکی استخوان و کاهش شنوایی، به نظر شما این دو مشکل می توانند ارتباطی با یکدیگر داشته باشند؟ احتمالاً وجود هر گونه ارتباطی میان شرایط استخوان ها و گوش برای ما غریب و عجیب است. اما آنچه جهان پزشکی جذاب می کند همین نا شناخته هاست، بنابراین نباید از همزمانی بیماری مانند پوکی استخوان و ضعف یا حتی از دست رفتن شنوایی شگفت زده شویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، پوکی استخوان یکی از شایع ترین مشکلات در میانسالی است. مشکلی دردآور که عوارض بسیاری به دنبال دارد و یکی از عجیب ترین تبعات آن کم شدن شنوایی یا حتی ناشنوایی به صورت موقت است. توجه به چنین ارتباطی از زمانی آغاز شد که پزشکان دریافتند اغلب افرادی که دچار پوکی استخوان شده اند به طور هم زمان از کم شنوایی هم شکایت دارند. بر این اساس، افرادی که با پوکی استخوان زندگی می کنند 76 درصد بیش از دیگران در معرض ناشنوایی ناگهانی قرار دارند.

این نوع از ناشنوایی هایی ناگهانی اگرچه یک یا چند مرتبه در طول روز تکرار می شوند ولی موقتی هستند و فرد پس از چند دقیقه شنوایی خود را باز می یابد. اما همین تکرارهای کوتاه مدت به شدت فرد را آزار می دهد و گاه انجام کارهای روزانه را برای او مشکل می کند. به گفته پزشکان: پوکی استخوان تنها یک بیماری مفصلی و استخوانی  نیست و سیستم قلبی و عروقی، مغزی و شنوایی را هم تحت تأثیر قرار می دهد. اگرچه هنوز هیچ نوع رابطه علی و معلولی میان پوکی استخوان و ناشنوایی به اثبات نرسیده است، اما تأثیر پذیری گوش­ ها از استخوان ها امری محرض است. پس از کنار پوکی استخوان خود به راحتی عبور نکنید، ممکن است این بیماری با خود خبرهای بدی به دنبال داشته باشد.

منبع  webmd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha