شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 145514

سیاهدانه طبیعت گرمی دارد و به دلیل داشتن ماده تیموکیتون دارای اثر ضدتشنجی است. در کاهش نفخ و دفع گازهای معده موثر است. زیاد کننده شیر مادران است. ضدکرم است. مصرف آن با سرکه باعث دفع کرم دستگاه گوارش می شود. استفاده از مخلوط سیاهدانه آسیاب شده با عسل برای تسکین درد رحم و پس از زایمان مفید است.

سلامت نیوز:سیاهدانه طبیعت گرمی دارد و به دلیل داشتن ماده تیموکیتون دارای اثر ضدتشنجی است. در کاهش نفخ و دفع گازهای معده موثر است. زیاد کننده شیر مادران است. ضدکرم است. مصرف آن با سرکه باعث دفع کرم دستگاه گوارش می شود. استفاده از مخلوط سیاهدانه آسیاب شده با عسل برای تسکین درد رحم و پس از زایمان مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،برای استفاده از سیاهدانه، مشورت با یک طبیب آشنا به طب سنتی توصیه می شود. از سیاهدانه می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

درمان گوش درد و سرگیجه: یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاهدانه مخلوط و صبح ناشتا میل کنید.

روماتیسم: کمی روغن سیاهدانه را گرم کنید و قبل از خواب آن را به محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید و با یک تکه پارچه پشمی ببندید.

ناراحتی های کبدی: مقداری پودر سیاهدانه را با گیاه آلوئه ورا و عسل مخلوط کنید و هر صبح یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید.

ناراحتی های کلیوی: کمی سیاهدانه (حدود یک استکان) را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل میل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha