مشاور وزیر بهداشت گفت: شایعات مبنی بر پول دادن و فشار وزارت بهداشت برای توقف سریال «در حاشیه» کذب محض و دروغ است.

سلامت نیوز: مشاور وزیر بهداشت گفت: شایعات مبنی بر پول دادن و فشار وزارت بهداشت برای توقف سریال «در حاشیه» کذب محض و دروغ است.

عباس زارع نژاد در گفت و گو با فارس با اعلام این مطلب افزود: متأسفانه برخی افرادی که هیچ ربطی هم به سریال «درحاشیه» نداشته‌اند، مطالبی را در رسانه ها مطرح کرده‌اند مبنی بر اینکه وزارت بهداشت برای توقف سریال در حاشیه پول داده یا پیشنهادها پرداخت خسارت داشته است که همه این صحبتها بی اساس، دروغ و کذب محض است.

وی گفت: وزارت بهداشت هیچ پیشنهادی برای تعطیل یا توقف سریال «در حاشیه»- که  ابتدا قرار بود با نام اتاق عمل تولید شود- نداشته است. البته اوایل که این سریال هنوز ساخته نشده بود و در مراحل اولیه بود، دست اندرکاران تولید این سریال و صدا و سیما پیشنهاد دادند که جلسات مشترکی برای هماهنگی محتوا داشته باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: این جلسات در همان اوایل که هنوز حتی سناریوی سریال هم آماده نشده بود، برگزار شد اما در هیچ یک از جلسات وزارت بهداشت هیچ پیشنهادی برای دادن پول یا خسارت با هدف توقف تولید یا تعطیل شدن آن ارائه نکرده است، مستندات این جلسات موجود است و در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

وی گفت: آقای مهدوی، تهیه کننده این سریال در این جلسات حضور داشت و بهتر است به جای برخی نویسندگان و افرادی که هیچ ربطی به سریال در حاشیه ندارند،‌تهیه کننده سریال که نسبت به موضع وزارت بهداشت ‌آگاهی دارد، اظهار نظر کند.

زارع نژاد تأکید کرد: نماینده وزارت بهداشت در جلسه مشترک با تهیه کننده سریال «در حاشیه» نظرات وزارت بهداشت را برای بهبود کیفی اعلام کرد که برخی از تغییرات مد نظر وزارت بهداشت اعمال شد و برخی دیگر اعمال نشد و مورد بی توجهی قرار گرفت اما در مجموع هیچ گاه پیشنهادی برای پرداخت خسارت یا پول و تعطیل یا توقف این سریال نداشتیم و وزارت بهداشت هیچ فشاری در این زمینه نداشته است.

وی گفت:‌ ما به هیچ وجه با شادی، نشاط و خنده مردم مخالف نیستیم. هدف وزارت بهداشت این بود که چنین سریال هایی در مسیر ارتقای سلامت مردم باشد و به ارتقای فرهنگ عمومی کمک کند.

مشاور وزیر بهداشت افزود: اگر این سریال به ارتقای فرهنگ عمومی و سلامت مردم کمک کرده است که کار خوبی بوده است در غیر این صورت بهتر است مسئولان تولید این سریال و صدا و سیما در کار خود تجدید نظر کنند.

وی گفت: ما نباید کاری کنیم که مردم اعتمادشان را به مسئولان و نیز پزشکان از دست بدهند و تصور کنند که همه به دنبال منافع شخصی هستند. طنز تا جایی که بیان غلوآمیز واقعیات باشد اشکالی ندارد اما اگر باعث ایجاد حاشیه های کاذب و پیامدهای نامناسب فرهنگی و لطمه به سلامت مردم باشد، باید اصلاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha