تبلیغات كاذب پزشکی به دلیل خلائ قانونی و ناهماهنگی بین بخشی میان سازمان ها و وزارتخانه ها ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز سید حسین سید موسوی دبیر اجرایی همایش سراسری ساماندهی تبلیغات رسانه ای اظهار داشت: همایش در سه پنل با موضوعات قانون در حوزه سلامت، بررسی شیوه‌های اجرایی وضع موجود و توانمند سازی مردم در برابر تبلیغات رسانه ای برگزار می شود که دکتر لنکرانی وزیر بهداشت ، حسن خجسته معاون صدا و دکتر صدر رئیس کمیسیون بهداشت به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

کامران کاظم زاده نیز در این نشست گفت : خلأهای قانونی و ناهماهنگی بین بخشی از جمله مهمترین ضعف های بود كه رادیو سلامت طی  دو سال برنامه " زاویه پنهان"  به آن دست یافت و به  عنوان بخشی از رسانه ملی وظیفه خود دانست تا به ساماندهی وضع موجود در زمینه تبلیغات كاذب پزشكی در حوزه سلامت اقدام كند.

وی افزود: متاسفانه  هرروزه شاهد تبلیغات كاذبی مثل  لاغری و چاقی با داروهای معجزه آفرین ، افزایش قد به واسطه دمپایی، ترک اعتیاد در چند ساعت  و امثال آن به ویژه در مطبوعات  و ماهوره ها هستیم  و هیچ مرجع قانونی  هم پاسخگوی عواقب این وضعیت نیست، امیدواریم با برگزاری این همایش بتوانیم با همفکری و همکاری سازمان ها و وزارتخانه های ذی ربط در جهت اصلاح وضع موجود به نتایج قابل قبولی برسیم.

مدیر رادیو سلامت  خاطر نشان کرد:  وزارت بهداشت، كمیسیون بهداشت مجلس، سازمان نظام پزشكی، شورای سیاست گذاری و سلامت سازمان صداوسیما در برگزاری این همایش ،همكاری خوبی با ما داشتند.

وی گفت : رویکرد جدید رادیو سلامت  از پزشکی محوری به سلامت محوری تغییر پیدا کرده است و ما تلاش می کنیم تا سلامت را در تمام ابعاد آن یعنی سلامت اجتماعی ، معنوی ، روانی و جسمی بررسی کرده و تلقی عامه از سلامت را که بیشتر ناظر بر سلامت جسمی است تغییردهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha