وزیر بهداشت تحت‌پوشش‌قرارگرفتن ۱۰ میلیون حاشیه‌نشین برای بیمه، تلاش برای کاهش سالانه پنج درصد از تعداد سزارین‌ها در کشور و توجه به سلامت آشامیدن و خوردن را از برنامه‌های وزارت بهداشت عنوان کرد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت تحت‌پوشش‌قرارگرفتن ۱۰ میلیون حاشیه‌نشین برای بیمه، تلاش برای کاهش سالانه پنج درصد از تعداد سزارین‌ها در کشور و توجه به سلامت آشامیدن و خوردن را از برنامه‌های وزارت بهداشت عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: ٩ میلیون نفر از ایرانی‌ها بیمه شده‌اند و امیدواریم دفترچه‌های بیمه سال‌به‌سال اعتبار بیشتری پیدا کند و بیمه باید به‌منزله پول نقد باشد.وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که شروع شد و خیلی مهم است و آن را در مشهد آغاز کردیم، تحت پوشش قرار دادن یک‌میلیون‌و ٢٠٠ هزار نفر از محروم‌ترین اقشار جامعه و روستاها بود که در حاشیه شهرها قرار داشتند.

هاشمی افزود: ١٠ میلیون حاشیه‌نشین داریم که در شش ماه آینده تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار می‌گیرند و یکی از کارهای مهم زیرپوشش‌بردن افراد حاشیه شهرهاست و خوشحال هستیم که از مشهد شروع شده و گسترش می‌یابد. وزیر بهداشت اضافه کرد: بخش ناشی از استفاده از تنقلات نامناسب است و دولت تصمیم گرفت افراد زیر ١٤ سال زیر پوشش بیمه برای پیشگیری دهان و دندان قرار دهند و امسال پایه اول ابتدایی و ظرف دو سال همه دانش‌آموزان تا راهنمایی قرار می‌گیریم. هاشمی با اشاره به زایمان طبیعی افزود: ٣٥٠ هزار نفر بدون هزینه، زایمان طبیعی داشتند که یکی دیگر از اهداف بود و متأسفانه آمار سزارین در ایران بالاترین است که هدف، کاهش پنج درصدی سالانه است و زایمان طبیعی باعث افزایش طول عمر مادر می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه انسان سالم، محور توسعه است و این در حالی است که ۲۵ میلیون نفر از مردم کشورمان اضافه‌وزن دارند، گفت: فشار خون علت مرگ نیمی از ایرانی‌هاست در حالی که ۵۰ درصد مردم نمی‌دانند فشار خون دارند. وی ادامه داد: ما مسکن مهر می‌سازیم، اما به درمانگاه و مرکز بهداشت فکر نمی‌کنیم، در هیچ اتوبانی پایگاه اورژانس پیش‌بینی نمی‌کنیم و مجوزی برای استخدام پرسنل نداریم، چراکه آن روزی که می‌خواستیم اتوبان تولید کنیم، پیوست سلامت نداشت. وزیر بهداشت با طرح این پرسش که چرا فشار خون می‌گیریم، گفت: چون مصرف نمک ما دو تا سه برابر مصرف نمک دنیاست و میزان روغنی که استفاده می‌کنیم، بالاست و باعث سکته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha