معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از اختصاص ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش درمان خبر داد و گفت: ارتقاء هتلینگ و استانداردسازی مراکز درمانی ازبرنامه های مهم سازمان در سال جاری است.

سلامت نیوز: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از اختصاص ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش درمان خبر داد و گفت: ارتقاء هتلینگ و استانداردسازی مراکز درمانی ازبرنامه های مهم سازمان در سال جاری است.

محمدعلی همتی در گفتگو با مهر، افزود: در سال جاری اعتبارات خوبی به بخش درمان سازمان تامین اجتماعی اختصاص داده شدهکه نسبت به سال قبل نیز از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتباری است که برای ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تحت پوشش سازمان اختصاص داده شده است، تاکید کرد:حدود دو سوم این اعتبار برای خرید خدمات و یک سوم آن نیز در بخش درمان مستقیم بیمه شدگان هزینه خواهد شد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی به پوشش بیمه ای داروها اشاره کرد و کرد: با توجه به اجرای طرح یکسان سازی خدمات و ضوابط سازمانهای بیمه ای پوشش داروهای جدید نیز همانند دیگر سازمانهای بیمه ای خواهد بود و هر آنچه شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت در مورد بیمه داروهای جدید در سال جاری مصوب کند اجرایی خواهیم کرد.

همتی به برنامه های سال ۹۴ اشاره کرد و اظهار داشت: طرح ارتقاء هتلینگ مراکز درمانی و بیمارستانها و همچنین استاندارد سازی آنها از نظر ساختمان ، تجهیزات، خدمات رفاهی و ... یکی از مهمترین برنامه هایی است که امسال اجرایی می شود.

وی تاکید کرد: کمیته ای نیز برای ارتقای هتلینگ مراکز درمانی تشکیل شده است و طی یک برنامه دو ساله نسبت به اجرای این برنامه اقدام خواهیم کرد.

به گفته همتی، ادامه استقرار و پوشش تعداد بیشتری از بیمارستانها به سیستم HIS از دیگر طرحهای سال جاری است بطوریکه در حال حاضر از ۷۷ بیمارستان تامین اجتماعی ، ۱۰ بیمارستان به این سیستم مجهز هستند و براساس برنامه ریزی های انجام شده قصدداریم تا پایان سال تعداد مراکز درمانی مجهز به سیستم HIS را افزایش دهیم.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در این سیستم خدماتی که به بیمار ارائه می شود و همچنین پرونده و تمام اطلاعات وی جمع آوری و ثبت خواهد شد بطوریکه قابل استفاده در تمامی مراکز درمانی و بیمارستانها خواهد بود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha