عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی کشور از اخراج ناباورانه و غیرقانونی یک کودک پیوند کلیه از مدرسه به شدت انتقاد کرد و خواستار رسیدگی فوری مسئولان مربوطه به این ماجرا شد.

سلامت نیوز: عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی کشور از اخراج ناباورانه و غیرقانونی یک کودک پیوند کلیه از مدرسه به شدت انتقاد کرد و خواستار رسیدگی فوری مسئولان مربوطه به این ماجرا شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، داریوش آرمان اظهار کرد: «دختر هشت ساله‌ای به نام شکیلا رخشانی پس از تحمل دو سال درد و رنج دیالیز به تازگی با حمایت‌های انجمن بیماران کلیوی پیوند کلیه شده است. این در حالی است که پزشک معالج وی اعلام کرده که دوران نقاهت شکیلا تمام شده است و این دانش آموز برای ادامه زندگی معمولی هیچ مشکلی ندارد.» آرمان افزود: «متاسفانه مسولان مدرسه قیام واقع در کریم آباد کهریزک به رغم حضور چند روزه دانش‌آموز پیوند کلیه‌ای در کلاس اول به والدین وی اعلام کرده‌اند به هیچ عنوان حاضر به پذیرش این دانش‌آموز نیستند.»

وی ادامه داد: «آنها (مسئولان مدرسه) در پاسخ به اعتراض‌های مادر دختر گفته‌اند؛ از آنجا که نگران پس زدن پیوند کلیه شکیلا هستند به همین خاطر از پذیرش او در مدرسه خودداری کرده‌اند و به هیچ عنوان نیز حاضر نیستند او را بپذیرند.» وی تصریح کرد: «بدون شک این اتفاق غم‌انگیز نقض حقوق شهروندی یک کودک ایرانی است. ضمن اینکه او به هیچ بیماری مسری، عفونی یا واگیردار مبتلا نیست.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha