رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ضمن تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌های میان‌بخشی و فرابخشی در حوزه ایمنی غذا گفت: همکاری ارگان‌های مختلف و خود مردم دو محور مهم برای ارتقای سطح سلامت است.

سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ضمن تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌های میان‌بخشی و فرابخشی در حوزه ایمنی غذا گفت: همکاری ارگان‌های مختلف و خود مردم دو محور مهم برای ارتقای سطح سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی اصغر پیوندی در مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت به تولیدکنندگان محصولات منتخب فرآورده‌های آشامیدنی و غذایی با بیان اینکه امیدوارم این مراسم منجر به ترویج فرهنگ سلامت و ارتقای سطح سلامت شود، گفت: ارتقای سطح سلامت و ترویج فرهنگ آن وظیفه همه ارگان‌هاست. برگزاری هفته سلامت در سالی است که با شعار همدلی دولت و ملت مزین شده، فرصتی است تا بتوانیم گام‌های بلندتری برای ارتقای سطح سلامت مردم برداریم.

وی با تاکید بر اینکه 75 درصد عوامل موثر بر سلامت به سایر ارگان‌ها و بخش‌ها برمی‌گردد نه به وزارت بهداشت، بر لزوم مشارکت‌های بین بخشی تاکید کرد و گفت: بنابراین مشارکت‌های بین بخشی و فرابخشی باید ایجاد شود تا محوری برای توسعه مدت‌دار در زمینه سلامت باشد. همکاری ارگان‌های مختلف و همچنین خود مردم دو محور برای ارتقای سطح سلامت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به شعار هفته سلامت مبنی بر ایمنی غذا از مزرعه تا سفره افزود: این شعار به دلیل نقش مهم غذا در سلامت است و دو بعد دارد که بعد اول ایمنی مواد غذایی و بعد دوم سالم بودن مواد غذایی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

پیوندی با اشاره به وظایف مشترک در حوزه ایمنی غذا گفت: سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در این حوزه درگیر هستند و باید با همکاری همه ارگان‌ها این دغدغه را در کشور برطرف کنیم به همین خاطر وزارت بهداشت یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود را ایمنی غذا اعلام کرده است.

وی با اشاره به مشکلات متعدد در حوزه غذا مانند گسترش بی‌رویه شهرنشینی، تغییر در سبک زندگی، آلودگی‌های محیطی و غیره گفت: این عوامل ایمنی غذا را دچار مشکل می‌کند و باید راه‌حلی برای آنها ایجاد کنیم. در کشورهای صنعتی بیماری‌های بیش از 30 درصد مردم به دلیل ناایمن بودن غذاست و 2 میلیون مرگ و میر به این دلیل رخ می‌دهد که باید در این زمینه گام‌های بلندتری برداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افزود: این جلسه در راستای رسیدن به همین هدف است. در دانشگاه‌ها علاوه بر بحث نظارت باید فرهنگ‌سازی کرده تا بتوانیم فرهنگ سلامت را میان مردم گسترش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha