وزیر بهداشت از کم بودن تعداد ناظران سازمان غذا و دارو گله کرد. علت مرگ زن باردار در هنگام زایمان را خونریزی اعلام کرد و گفت:‌ تیم بازرسی وزارت بهداشت به سردشت اعزام شده است.

مرگ زائو در سردشت به خاطر خونریزی بود

سلامت نیوز:وزیر بهداشت از کم بودن تعداد ناظران سازمان غذا و دارو گله کرد. علت مرگ زن باردار در هنگام زایمان را خونریزی اعلام کرد و گفت:‌ تیم بازرسی وزارت بهداشت به سردشت اعزام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی درحاشیه همایش اعطای نشان ایمنی  و سلامت به محصولات غذایی در جمع خبرنگاران از پایین‌بودن تعداد ناظران سازمان غذا و دارو در کشور انتقاد کرد.

وی گفت: خیلی بد است که تعداد ناظران ما از تعداد ناظران در 40 سال پیش کمتر باشد.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: در بحث نظارت هم دولت و هم مجلس باید موضوع را جدی بگیرند. نظارت هزینه و اعتبار می‌خواهد که هم باید به سازمان غذا و دارو و هم به سازمان دامپزشکی داده شود.

وی با بیان اینکه با تعداد فعلی ناظران نمی‌توان عملکرد مناسبی انتظار داشت، گفت: وقتی ما به موضوع نظارت توجه نمی‌کنیم صره از ناصره تشخیص داده نمی‌شود و در این شرایط آنهایی که خوب کار می‌کنند بهشان ظلم می‌شود.

وزیر بهداشت در مورد تعرفه‌های خدمات بهداشتی و درمانی گفت: قرار بود تا پایان فروردین این تعرفه‌ها اعلام شود که در این چند روز آن را اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعرفه‌های درمان اعتیاد نیز شامل تعرفه‌های ابلاغی می‌شود، گفت: همه مواردی که در کتاب تعرفه‌ها آورده شده ابلاغ شده و تعرفه‌های جدید شامل تعرفه‌های حق‌العلاج و خدمات سرپایی بیمارستان‌ها می‌شود که این هفته قرار است ابلاغ شود.

هاشمی در مورد انتشار اسامی متخلفان روغن پالم گفت: دستگاه قضا باید اجازه انتشار اسامی متخلفان را بدهد.

وی در مورد میزان واردات پالم به کشور گفت: سال گذشته واردات پالم 30 درصد کاهش داشت و امسال نیز امیدواریم با تشکیل شورای امنیت غذا این میزان 15 درصد دیگر نیز کاهش یابد.

وزیر بهداشت همچنین در واکنش به شایعه مرگ یک زائو در سردشت به  دلیل خارج کردن معده به جای جفت از وی گفت: مرگ وی به دلیل خونریزی شدید بوده و این موضوع با فرستاده شدن دو گروه بازرسی در حال بررسی است.

هاشمی تاکید کرد: موضوع خارج کردن معده طنز بوده اما ما پرونده را به دستگاه قضا سپردیم تا با مقصران آن برخورد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد اسدي ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    وقتي خودمون علت چنين مرگي روبدونيم نيازي نيست كسي از ماشكايت كندببايد كميته اي تشكيل بديم براي علت يابي وبرنامه ريزي براي آينده آن مركز وهمه مراكزكه در آن راهكارهاي جديد براي پيشگيري از اينكونه حوادث پيش بيني شده باشدبالاخره ايرادات آموزشي حين تحصيل رو كه نميشه انكار كرد.