وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت بیش از ۸ هزار کارگر زیر زمینی، شهری و روستایی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

سلامت نیوز:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت بیش از ۸ هزار کارگر زیر زمینی، شهری و روستایی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «علی ربیعی» در اولین روز هفته کارگر با حضور در جمع یکهزار نفری کارگران در حرم امام خمینی، گفت: در وزارتخانه‌ای که کارگران کارفرمای آن هستند توانسته‌ایم بیش از ۸ هزار کارگر زیرزمینی، شهری و روستایی را بیمه کنیم و در آینده سعی می‌کنیم خدمات ارائه شده این بیمه را بهبود ببخشیم.

او افزود: ما هر سال به اینجا می‌آییم که بگوییم صدای کارگران و مستضعفان هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود. ما باید رنج مردم را کم کنیم، غم مردم را کم کنیم و از امام آموختیم که یک تار موی کوخ نشینان را با کاخ نشینان عوض نکنیم.

ربیعی تصریح کرد: امروز همه به راحتی فریاد می‌زنند که فرصت‌های اجتماعی برابر حق همه کسانی است که ضعیف نگه داشته شده‌اند چرا که انقلاب متعلق به محرومان و پابرهنگان است و باید همینطور هم باقی بماند.

وزیر کار در ادامه بیان کرد: سعی ما در دولت تدبیر و امید بر این است که آرزوهای امام از جمله برخورداری همه ایرانیان از پوشش بیمه درمانی مناسب را برآورده کنیم. سعی کرده‌ایم سفره بیش از ۱۰ میلیون نفر بدون کالری و پروتئین باقی نماند. از طرفی امسال صندوق بازنشستگان و مستمری بگیران فعال می‌شود تا هیچ مستمری بگیری بی‌خانه باقی نماند.

ربیعی در عین حال گفت: ما می‌دانیم نقصان زیاد است. ما با زندگی مستاجری با حداقل دستمزد آشنا هستیم. در محضر امام با کارگران عهد و پیمان می‌بندیم که به جامعه دروغ نگوییم و برای رضای خدا کار کنیم نه آنچه که به آن سیاسی کاری می‌گویند. ریاکاری، دروغ گویی و آمارسازی نکنیم و به جامعه ضعیف نگه داشته شده بیشتر توجه کنیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: من به عنوان وزیر بخاطر نقصان‌ها از شما عذرخواهی می‌کنیم. مجموعه‌ای که در وزارت کار جمع شده‌اند از خود کارگران هستند و در اینجا با شما عهد می‌بندند که کوتاهی نکنند.

وزیر کار در پایان گفت: عهد می‌کنیم اموال بازنشستگان را حراست کنیم و به سوء استفاده کنندگان و فرصت طلبان اجازه دست اندازی ندهیم. تاکنون مقابل سوء استفاده‌ها را گرفته‌ایم و در آینده نیز خواهیم گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha