شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 145588

اختلال در خواب و مشکلات ناشی از آن علاوه بر ایجاد عوارض مختلف در حوزه سلامت افراد می‌تواند سبب ابتلا به بیماری پارکینسون شود.

سلامت نیوز: اختلال در خواب و مشکلات ناشی از آن علاوه بر ایجاد عوارض مختلف می‌تواند سبب ابتلا به بیماری پارکینسون شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان هشدار می‌دهند افرادی که شب‌ها در هنگام خواب بیش از حد تکان می‌خورند و یا غلت می‌زنند با احتمال 90 درصد در سال‌های آینده دچار ابتلا به بیماری پارکینسون خواهند شد.

گفتنی است، کارشناسان عدم داشتن خواب راحت و وجود اختلال در حین خواب را به دلیل وجود نوعی نقص در مغز می‌دانند که بر روی عضلات بدن تاثیر گذاشته آن‌ها را فلج می‌کند و مغز برای مبارزه با این حالت در هنگام خواب فرد را وادار به غلت زدن و تکان خوردن می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، لگد زدن، حرکت به اطراف و پهلو به پهلو شدن‌های مکرر در خواب یک نشانه اولیه در خصوص بیماری پارکینسون است و باید بسیار جدی گرفته شود. این نتایج حاصل تحقیقات پژوهشگران دانشگاه مینه‌سوتا است.

همچنین بر اساس این تحقیقات افرادی که خواب‌های رنگی و رویا می‌بینند نیز بیشتر در معرض ابتلا به بیماری پارکینسون هستند.

کارشناسان نقص در ساقه مغز را عامل بوجود آمدن این حالات در هنگام خواب و توسعه بیماری پارکینسون در آینده می‌دانند.

کارشناسان این مشکل را در حال حاضر فاقد راه حل درمانی می‌دانند، اما توصیه می‌کنند افراد سعی کنند از استرس و اضطراب دوری کنند و ورزش و رژیم غذایی مناسبی داشته باشند.

نتایج این تحقیق در بررسی داوطلبان در بین سال‌های 1986 تا 2014 و ارتباط بین حالات خواب و ابتلا به پارکینسون بدست آمده است.

منبع: دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha