شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 145589

پزشکان سوئدی تاکید کردند که نشستن طولانی‌ در ساعات کاری و اوقات فراغت، خطر ابتلا به سرطان پستان و مخاط رحم را در زنان افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز: پزشکان سوئدی تاکید کردند که نشستن طولانی‌ در ساعات کاری و اوقات فراغت، خطر ابتلا به سرطان پستان و مخاط رحم را در زنان افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی پزشکان به ارزیابی اطلاعات بیش از 29 هزار زن 25 تا 64 سال پرداختند که در شروع مطالعه به بیماری سرطان مبتلا نبودند و در مدت 25 سال تحت مراقبت قرار داشتند.

در این بررسی شرکت‌کنندگان به سه گروه تقسیم شدند. گروه اول در مشاغل کم‌تحرک فعالیت داشتند و ورزش نمی‌کردند، گروه دوم به رغم فعالیت در مشاغل کم‌تحرک فعالیت جسمی و ورزشی داشته و گروه سوم افرادی بودند که در مشاغلی با میزان فعالیت جسمی بالا فعالیت داشتند که بواسطه آن مجبور بودند برای طولانی‌مدت ایستاده باشند و فعالیت ورزشی نیز داشتند.

پزشکان سوئدی مشاهده کردند زنانی که در هنگام کار یا اوقات دیگر فعال نبودند 2.4 برابر بیشتر احتمال داشت به سرطان مخاط رحم مبتلا شوند و همچنین احتمال ابتلای آنان به سرطان پستان پیش از یائسگی نسبت به زنانی که به هنگام کار کردن یا اوقات استراحت، ورزش می‌کنند، 2.4 برابر بیشتر است.

«آنا جانسون» یکی از متخصصان این مطالعه گفت: زنانی که کارمند هستند و در مشاغلی با میزان تحرک پایین فعالیت دارند می‌توانند در طول روز کارهایی انجام دهند تا مدت زمان نشستن خود را کاهش دهند به طور مثال در فضای محل کارشان قدم بزنند.

به گزارش لایوساینس، این یافته تایید کننده نتایج مطالعات پیشین است که بر ارتباط بین عدم فعالیت و خطر ابتلا به سرطان تاکید شده‌ است. مطالعه انجام شده در سال 2014 نیز نشان داد در ازای هر دو ساعت نشستن بیشتر در طول روز، خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم در زنان و سرطان روده در هر دو جنس به ترتیب 10 و 8 درصد افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha