در صورت عدم حمایت و کمک سریع به کادر بهداشتی غزه این سرویس به زودی از هم می پاشد.

 سازمان بهداشت جهانی گزارش می دهد، با توجه به این بحران تقاضا می شود که کمک های مردمی برای مبارزه با این بحران سریعا ارسال شود.تا به امروز بیش از 680 مورد مرگ و میر(شامل 218 زن و کودک) گزارش شده و بیش از 285 نفر زخمی اعلام شده اند. در این بین 21 نفر از پرسنل پزشکی فوت کرده اند. بیش از 30 نفر از آنها زخمی شده و 11 آمبولانس در تهاجم و خشونت نظامی تخریب شده است. گفتنی است که شمار تلفات به سرعت در حال افزایش است.
تدارکات و تجهیزات پزشکی پاسخگوی نیاز نمی باشد. قطعا این تدارکات و لوازم به صورت اورژانسی مورد نیاز است. کامیون های حامل بار به اندازه کافی ارسال نمی شود و توزیع آن داخل غزه بدلیل عدم امنیت با شکست و محدودیت مواجه است.
دسترسی به خدمات بهداشتی بسیار ضعیف است. تشنج های هوایی و زمینی باعث شده که مصدومین به موقع به مراکز بهداشتی منتقل نشوند .
بیمارستانها غرق در بیماران است.  این بیمارستانها به اندازه کافی تخت ندارد و اغلب بیماران روی زمینهای بیمارستان افتاده اند.
پرسنل پزشکی بیمارستانها بسیار خسته اند. این افراد در طول 24 ساعت شبانه روزی بدون وقفه کار می کنند و از نظر فیزیکی بسیار خسته شده و نیازمند جایگزین هستند.
قطع نیروی برق، خطر جدی است. همه بیمارستان ها به گونه ای متکی به ژنراتورها می باشند و بعضی از آنها 24 ساعت شبانه روز در حال کار کردن است. تجهیزات سوخت در حال اتمام است و قطع ژنراتورها بی تردید بزرگترین ضربه را به بدنه مراکز پزشکی وارد خواهد کرد، چون امکان کنترل عفونت ها ، انتقال خون، استرلیزه کردن تجهیزات، زهکشی فاضلاب ها و.... به خطر خواهد افتاد. با این اوضاع درصد بروز عوارضی مثل قانقاریا، عفونت خونی و کزاز در حال افزایش است.
سازمان بهداشت جهانی ، پایگاه اورژانسی در منطقه رامالا تاسیس کرده تا به این ترتیب پاسخگویی به مجروحین تا حدودی بهبود یابد. هماهنگی با وزیر بهداشت برای کمک به بخش مراقبت های بهداشتی، طرفداری برای دسترسی آزاد به رافا، فرستادن موقوفات پزشکی و تجهیزات امدادی و.... از جمله دیگر کمک های سازمان بوده است. تامین غذا، آب سالم، پناه و... به 13 هزار بی سرپناه جنگ زده از دیگر فعالیت های سازمان بوده است . گفتنی است که آوارگی خطر سرایت بیماری هایی همچون عفونت های تنفسی، سرخک، اسهال و... را افزایش می دهد . در این بین مرگ و میر مادران و نوزدان در حال افزایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha