شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 145612

دبیر انجمن صنعتگران تغذیه گفت: غذاهای سنتی پرکالری و پرچرب هستند، نگهداری مواد غذایی نیز به درستی صورت نمی‌گیرد مثلاً جای آب معدنی، چیپس و پفک جلوی مغازه نیست.

سلامت نیوز: دبیر انجمن صنعتگران تغذیه گفت: غذاهای سنتی پرکالری و پرچرب هستند، نگهداری مواد غذایی نیز به درستی صورت نمی‌گیرد مثلاً جای آب معدنی، چیپس و پفک جلوی مغازه نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عبدالرحمن رستمیان نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در همایش اعطای نشان ایمنی و سلامت به محصولات غذایی با انتقاد از تاسیس صنایع آب‌بر و بحران‌های استان کم آب گفت: ما کمبود آب در برخی استان‌ها داریم اما برخی از صنایع آب‌بر در این استان‌ها مستقر شده‌اند.

رستمیان خاطر نشان کرد: این صنایع چاه‌های آب کشاورزی را خریداری می‌کنند که موجب بروز مشکلاتی در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات با آمایش سرزمینی برطرف می‌شود گفت: امنیت غذایی یک موضوع ملی است و همکاری تمام سازمان‌ها را می‌طلبد.

در ادامه این همایش زرگران دبیر انجمن صنعتگران تغذیه نیز با بیان اینکه بیشتر مواد غذایی در مکان‌های غیر بهداشتی عرضه می‌شود، گفت: به طور مثال جای آب معدنی لبنیات و چیپس و پفک جلوی در مغازه‌ها نیست.

وی سالم‌ترین نوع غذا را غذاهای تولید شده صنعتی عنوان کرد و گفت:‌غذاهای سنتی پرکالری و چرب هستند.

زرگران در مورد عملکرد صنایع غذایی گفت: ما توانستیم روغن اسید چرب ترانس را از 40 درصد به زیر 5 درصد برسانیم.

وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: ما نظارت را در کنار حمایت می‌خواهیم.

در ادامه علی‌اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز گفت: وزارت بهداشت 25 درصد در سلامت مردم نقش دارد. 75 درصد مابقی مربوط می‌شود به سایر سازمان‌ها.

وی با بیان اینکه نمی‌توان نقش غذا را در سلامت انسان نادیده گرفت گفت: ایمنی غذا به معنی عاری بودن از قارچ و میکروب‌ها در کنار سلامت غذا یک موضوع مهم است.

وی تاکید کرد: اکنون 30 درصد مردم دنیا از غذای ناایمن رنج می‌برند و 2 میلیون نفر سالانه جان خود را از دست می‌دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha