وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امسال در روستاها از ظرفیت کمیته امداد و بهزیستی استفاده خواهیم کرد، گفت: این دستور رئیس جمهور به بنده است که با فقر غذایی مبارزه کنیم.

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امسال در روستاها از ظرفیت کمیته امداد و بهزیستی استفاده خواهیم کرد، گفت: این دستور رئیس جمهور به بنده است که با فقر غذایی مبارزه کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علی ربیعی در حاشیه دیدار با مراجع عظام تقلید قم گفت: مهمترین بحث ما در سال ۹۴ برای کارگران بالقوه است، من وزیر بیکاران هستم و در قبال بیکاران هم مسئولیت داریم و تمام توان خود را خواهم گذاشت که در کنار رشد ۵ درصدی که دولت برنامه‌ دارد بتوانیم تعداد بسیاری شغل ایجاد کنیم که هم برای بیکاران مناسب باشد و هم جامعه به سمت زندگی شایسته برود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امسال طلیعه هفته کارگر را با بیمه کارگران ساختمانی آغاز کردیم و امیدواریم که تا پایان سال تمام کارگران ساختمانی را بیمه کنیم، افزود: در مرحله اول در روز گذشته ۱۰۰ هزار نفر را بیمه کردیم و امید است که امسال مسکن کارگری نیز ساماندهی شده و تحرک جدی خواهیم داشت.

وی، افزود: کار دیگر ما جلوگیری از ریزش نیرو در کارگاه‌ها خواهد بود؛ امسال در کمیته استانی مصوب شد که کارگاه‌هایی که به سمت ریزش نیرو می‌روند را حمایت کرده تا در این راستا حفظ نیرو داشته باشیم.

ربیعی در پاسخ به سؤالی در خصوص نحوه توزیع سبد کالا در روستاها، گفت: در روستاها نارضایتی نیست شاید در برخی روستاها نتوانسته باشیم در خود روستا توزیع انجام دهیم ولی امسال ترتیبی خواهیم داد که در خود روستا از ظرفیت کمیته امداد و بهزیستی استفاده کنیم؛ چراکه این دستور رئیس جمهور به بنده است که با فقر غذایی مبارزه کنم و در این زمینه تلاش جدی خواهیم داشت تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص نرخ بیکاری، تصریح کرد: نرخ بیکاری همان است که مرکز آمار ارائه کرده است؛ در حال حاضر نزدیک به ۲ میلیون نفر بیکار در جامعه داریم و محاسبه ما محاسبه جهانی است و طبق استاندارد جهانی حرکت خواهیم کرد، قطعا ۳ درصد رشد داشته‌ایم و کارخانه‌ها نیز در وضعیت پایین حرکت می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: این میزان رشد به حفظ ظرفیت موجود می‌انجامد بنابراین همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند در راستای حمایت از بنگاه‌های کوچک حرکت خواهیم کرد؛ برنامه‌های بسیاری در ایجاد و تقویت بنگاه‌های کوچک خواهیم داشت و به نوعی این حمایت در راستای ایجاد اشتغال خواهد بود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha