شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: 145615

دلیل عدم خروج کارخانه قو از پایتخت، آخرین وضعیت آلودگی آب تهران، میزان آلودگی نان به جوهر قند و ... از مهم‌ترین محورهای بخش دوم نشست خبری کمیسیون سلامت بود.

سلامت نیوز: دلیل عدم خروج کارخانه قو از پایتخت، آخرین وضعیت آلودگی آب تهران، میزان آلودگی نان به جوهر قند و ... از مهم‌ترین محورهای بخش دوم نشست خبری کمیسیون سلامت بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، رحمت‌الله حافظی در بخش دوم نشست خبری کمیسیون سلامت شورا گفت: با زدن بنرهای «آسمان آبی، زمین پاک»، آسمان آبی نمی‌شود. وقتی مردم آسمان آبی را ببینند، خودشان این موضوع را درک می‌کنند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت بوستان مادر، گفت: ما این موضوع را از لحاظ سقف معاملات شهرداری در حال پیگیری هستیم. بر اساس قانون شهرداری تنها تا سقف ۵۰ میلیارد تومان می تواند تهاتر کند که این معامله ۵۰۰ میلیارد تومان است. شهرداری اعلام کرده بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در شورای سوم، این کار انجام شده که ما در حال پیگیری برای پیدا کردن این مصوبه هستیم و اینکه کمیسیون تلفیق اجازه چنین کاری را داشته است یا نه.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص پخش تصاویر قطع درختان در شورا که مربوط به دو سال پیش بوده است، گفت: تمام این تصاویر روز دوشنبه گرفته شد و روز سه‌شنبه در صحن شورا نشان داده شد. اسناد این موضوع و انعکاس مطالب غیرمسئولانه باعث سلب اعتماد شهروندان می‌شود.

حافظی در خصوص وجود جوهر قند نان‌های پایتخت، گفت: گزارشات وسیعی داریم که برای سفید کردن رنگ نان، از جوهر قند استفاده می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در خصوص پالایش میوه‌های عرضه شده در میادین میوه و تره‌بار، گفت: خوشبختانه بر اساس گزارشات در فصل پاییز و زمستان، ما به سمت بهبود وضعیت می‌رویم.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت بهشت‌زهرا (س) ۲، گفت: در حال حاضر بر اساس گزارشی که شهرداری به ما داده است، برای این موضوع زمین مناسبی پیش‌بینی شده و مشکلی برای دفن مردگان تهرانی نخواهیم داشت.

حافظی در خصوص قیمت قبر در بهشت‌زهرا (س)، گفت: قبلا قیمت قبر از ۱۰۰ تومان تا ۳۰ میلیون تومان بوده که بر اساس طرحی که با همکاری کمیسیون برنامه و بودجه نوشته‌ایم، این موضوع ساماندهی شده است.

در ادامه این نشست محمد حقانی، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص اینکه رئیس شورای شهر تهران اعلام کردند مصوبه برج‌باغ‌ها حذف نمی‌شود، گفت: هیچ مصوبه‌ای بر اساس نظر شخصی یک عضو حذف نمی‌شود یا ماندگار نمی‌ماند، بلکه این نظر جمعی شوراست که تعیین می‌کند این مصوبه حذف خواهد شد یا نه؟ کمیته محیط‌زیست شورا با کمیسیون شهرسازی، کمیته تلفیقی تشکیل دادند تا در خصوص حذف این مصوبه تصمیم‌گیری شده و طرحی را به صحن شورا بیاورند. مصوبه برج‌باغ‌ها مطمئنا برای حفظ باغات پیش‌بینی شده اما در حال حاضر به قانونی برای تخریب باغات تهران تبدیل شده است.

​در ادامه این جلسه رحمت‌الله حافظی در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین وضعیت کارخانه روغن نباتی قو، گفت: ما پیش از این کارخانه ایرفو را که آلایندگی بسیاری داشت، از پایتخت خارج کردیم اما در زمینه روغن نباتی قو به دلیل ورود فرمانداری این امکان فراهم نشد.

محمد حقانی نیز در این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص آلودگی آب پایتخت، گفت: بر اساس گزارشی که سازمان محیط‌زیست به ما ارائه داده، آب پایتخت به جز نیترات، به ماده‌ای به نام فنول که از شوینده‌ها وارد آب می‌شود و اثرات منفی بر سلامت انسان‌ها دارد، آمیخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha