دبیرکمیته علمی همایش ساماندهی تبلیغات رسانه ای در حوزه سلامت مجازات های تعیین شده برای تبلیغات های کاذب پزشکی را مربوط به دهه 40 دانست .

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز دکتر یزدانی اظهار داشت : مجازات تبلیغات های کاذب پزشکی در سال  1343 مبلغ  500 تومان بود که در زمان خود مبلغ بسیار سنگینی بود و هنوز نیزهمین میزان برای مجازات متخلفین تبلیغات در حوزه پزشکی دریافت می شود .

وی افزود: سیاست حاکم بر تبلیغات سلامت ،سیاستی پینگ پنگی است و متاسفانه مسئولان هیچ یک از نهادها و وزارتخانه های مربوطه ، مسئولیت نظارت برآن را به عهده نمی گیرد و هریک توپ را به زمین دیگری پاس می دهد. در حالی که قانون آن در سال 85 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

مجری کارشناس برنامه رادیویی " زاویه پنهان" گفت : حدود هشتصد گزارش مستند در مورد تبلیغات های کاذب پزشکی در برنامه زاویه پنهان با حضور کارشناسان و مسئولان آسیب شناسی شد که بخشی از آنها در نمایشگاه جانبی همایش به نمایش در خواهد آمد.

وی اضافه کرد: بیش از 20 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده كه موضوعات آن شامل تبلیغات و حقوق مردم در حوزه سلامت، تبلیغات سالم و كاذب در حوزه سلامت، تبلیغات و قانون در حوزه سلامت، بازارسلامت و تبلیغات در حوزه سلامت و تجارب بین المللی در حوزه سلامت است.

دبیر کمیته علمی همایش خاطر نشان کرد : به 10 مقاله برتر جوایز و لوح یاد بود داده خواهد شد . چكیده 3 مقاله اول در روز همایش ارائه می شود و در پایان  نیز چكیده مقالات در كتابچه ای به چاپ می رسد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha