تعرفه های پیشنهادی رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن و ام آر آی در سال 88 از سوی رئیس انجمن رادیولوژی ایران اعلام شد.

کتر عبدالرسول صداقت در گفتگو با خرنگار مهر اظهارداشت: تعرفه های پیشنهادی انجمن بر اساس افزایش هزینه ها و قیمتها در سال 88 تعیین شده است تا شاید بتوانیم به تعرفه های واقعی نزدیکتر شویم.

بر اساس اعلام رئیس انجمن رادیولوژی ایران، هزینه خدمات و قیمتها برای سال آینده در بعضی از موارد تا 100 درصد نسبت به سال 87 افزایش نشان می دهد که از جمله آنها افزایش حقوق پرسنل است.

صداقت افزود: افزایش 20 درصدی حقوق پرسنل، افزایش هزینه های آب، برق، گاز و... در سال آینده به همراه افزایش 50 تا 70 درصدی هزینه های سرویس و تعمیرات و نگهداری تجهیزات پزشکی منجر به افزایش تعرفه های تصویربرداری در سال 88 خواهد شد.

تعرفه های تصویربرداری در سال 87 در رادیولوژی 38 درصد، سی تی اسکن و سونوگرافی 25 درصد، ام آر آی 10 درصد و افزایش تعرفه سنجش تراکم 5 درصد بود.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: با توجه به این افزایش هزینه ها می بایست تعرفه های تصویربرداری به ویژه رادیولوژی که بیشترین کار و هزینه را دارد 55 درصد افزایش یابد که مطمئن هستیم شورای عالی نظام پزشکی با این پیشنهاد موافقت نخواهد کرد.

صداقت گفت: پیشنهاد ما برای افزایش تعرفه های سونوگرافی در سال آینده حداقل 25 درصد، سی تی اسکن 35 درصد و ام آر آی 15 درصد است که انتظار می رود با تصویب این افزایش تعرفه ها بتوان تا حدودی به تعرفه های واقعی نزدیکتر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha