یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 145660

رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران با انتقاد از افزایش مصرف مواد پلاستیکی در پایتخت گفت: در برنامه پنجساله دوم شهرداری تهران رویکرد تولید انرژی های نو از پسماند دنبال می شود و این موضوع در سال 94 به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

سلامت نیوز:  رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران با انتقاد از افزایش مصرف مواد پلاستیکی در پایتخت گفت: در برنامه پنجساله دوم شهرداری تهران رویکرد تولید انرژی های نو از پسماند دنبال می شود و این موضوع در سال 94 به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

علی محمد شاعری در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: متأسفانه مصرف مواد و محصولاتی که از جنس پلاستیک هستند و یا استفاده بیش از حد پلاستیک و نایلکس تبعات بهداشتی و زیست محیطی نامطلوبی بر جای می گذارد.

رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران افزود: مواد پلاستیکی مشتق از فرآوردهای نفتی است و این محصولاتی هستند به دلیل طولانی بودن فرایند تجزیه آن برای محیط زیست کشور بسیار خطرناک هستند و ما تا آنجا که می توانیم، باید استفاده از این محصولات را کاهش دهیم.

وی با اشاره به ضرورت جایگزینی مواد تجزیه پذیر به جای مواد پلاستیکی گفت: در این راستا باید استفاده از محصولاتی که سرعت تجزیه پذیری آن ها بالاست و سازگار با محیط زیست هستند مانند کیسه های پارچه ای به جای نایلکس ها استفاده شود و فرهنگ مردم را باید به سمت استفاده از این محصولات ببریم.

شاعری همچنین درخصوص آلودگی ناشی از دفع زباله های پلاستیکی نیز گفت: متأسفانه از بین بردن این زباله ها نیز موجب آلودگی هوا می شود و روش های دیگری را به غیر از سوزاندن برای امحای زباله های پلاستیکی به کار گرفته شود.

رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به برنامه های شهرداری برای امحای صحیح زباله های پلاستیکی گفت: رویکردی که در مدیریت شهری و در برنامه پنجساله دوم شهرداری تهران دنبال می شود تولید انرژی های نو از پسماندهاست که این کار از سال گذشته آغاز شده است و ما باید به سمت مدیریت پسماندهای مختلف برویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha