یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 145662

معاون بهداشتی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار گفت: این سازمان به عنوان بزگترین خرده فروش در سطح شهر تهران، آلودگی‌های محصولات را به صورت موردی مطالعه می‌کند تا نتیجه مطالعات را از نظر کاربردی به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت ارائه دهد.

سلامت نیوزمعاون بهداشتی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار گفت: این سازمان به عنوان بزگترین خرده فروش در سطح شهر تهران، آلودگی‌های محصولات را به صورت موردی مطالعه می‌کند تا نتیجه مطالعات را از نظر کاربردی به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت ارائه دهد.

علی عفتی در گفت‌وگو با ایسنا ، درباره نظارت بهداشتی و تأمین امنیت غذایی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور در بازارهای سازمان میادین میوه و تره بار بسته های گوشت قرمز با نصب هولوگرام عرضه‌ می‌شوند گفت: از چند ماه گذشته با اجرای این طرح کلیه گوشت های قرمز بسته بندی شده نشان دار و دارای هولوگرام هستند که این اقدام مورد استقبال تولید کنندگان قرار گرفته وعلاوه بر آن مردم نیزبا خیال راحت‌تری می‌توانند این محصولات را مصرف کنند.
وی ادامه داد: همه محصولاتی که در مراکز و بازارهای میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود براساس یک پروتکل به صورت رندوم نمونه‌گیری و آزمایش می شود و در صورت بروز هرگونه مشکل، توزیع محصولات آن برند متوقف می‌شود علاوه بر این درکلیه مراکز ما تیم‌هایی وجود دارد که کار نظارت را بطور مستمر انجام می‌دهند و اگر اشکالی به وجود بیاید مرتفع می‌کنند.
معاون بهداشتی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با بیان اینکه این سازمان بزرگترین خرده فروش محصولات کشاورزی در کشور است، گفت: حدود 50 درصد از مرغ تهران از شبکه این سازمان توزیع می‌شود که محصولات مورد نظر از 10 استان به پایانه عمده بهمن وارد می‌شود و پس از بازرسی ونظارت های بهداشتی لازم در سطح شهر توزیع می‌شود.همچنین در مورد ماهی تازه نیز بیش از 70 درصد نیاز شهر تهران از طریق پایانه بعثت توزیع می‌شود که در آنجا نیز متخصصین ما در لحظه ورود کلیه محموله‌ها را از لحاظ کیفی و بهداشتی کنترل می‌کنند.
وی درباره کنترل مداوم محصولات باغی و زراعی اظهار کرد: در 190 نقطه ازتهران بازارها و میادین ما به ارائه این محصولات می‌پردازند علاوه بر آن نیز 13 نقطه از تهران محصولات ارگانیک و 25 نقطه نیز محصولاتی که حد مجاز را رعایت کرده‌اند تحت عنوان محصولات گواهی شده عرضه می‌شوند. همچنین سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار تفاهم نامه ای با انجمن ارگانیک ایران امضا‌ء کرده است و در زمینه شناسایی تولید کنندگان و عرضه محصولات همکاری بسیار خوبی وجود دارد.
عفتی درباره میزان سموم و کود به کارگرفته شده در تولید میوه‌ها و تره بارعنوان کرد: سازمان میادین میوه و تره بار نیز در نقش یک توزیع کننده است و آلودگی‌ها را به صورت موردی مطالعه می‌کند تا نتیجه مطالعات را از نظر کاربردی به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت ارائه کند چرا که این دو وزارتخانه می‌توانند برای بهبود موضوعات برنامه‌ریزی کنند.
وی همچنین به انجام طرح‌های مطالعاتی برای وزارتخانه‌های متولی اشاره کرد و گفت: جلساتی با وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت برگزار کردیم تا کمک شود که با مطالعات انجام شده اصلاحاتی در نظام تولید و توزیع ایجاد شود.
عفتی استانداردسازی را یکی از اساسی ترین اقدامات سازمان میادین میوه و تره بار دانست و افزود: مجموعه فرایندهای عرضه محصولات در قالب استانداردها از اقداماتی است که ما از دو سال گذشته آغاز کردیم و طی آن 21 استاندارد جدید را تدوین کردیم که مورد تایید سازمان استاندارد قرار گرفته است.
وی در پایان اظهار کرد: اخذ گواهینامه استاندارد تشویقی برای 25 بازار و استقرار کامل استاندارد ایزو 14001 و استقرار نظام HSE از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha