دکتر رستمیان گفت: از وزارت بهداشت در خصوص تولید، واردات و قاچاق تجهیزات پزشکی آمار خواستیم که هنوز بی جواب مانده است ضمن اینکه میزان صادرات دارویی در سال 93 مشخص شده است.

سلامت نیوز: دکتر رستمیان گفت: از وزارت بهداشت در خصوص تولید، واردات و قاچاق تجهیزات پزشکی آمار خواستیم که هنوز بی جواب مانده است ضمن اینکه میزان صادرات دارویی در سال 93 مشخص شده است.

عبدالرحمان رستمیان، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سه برنامه برای دارو، تجهیزات پزشکی و غذا داریم، در خصوص دارو میزان واردات مشخص شده است، سال گذشته 350 میلیون دلار میزان واردات دارویی کمتر شده ولی در مورد تجهیزات پزشکی آمار دقیقی در دست نیست.
وی ادامه داد: ما آماری از وزارت بهداشت در خصوص میزان واردات، تولید داخل و قاچاق تجهیزات پزشکی خواستیم که هنوز در دسترس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار نگرفته است.
رستمیان گفت: بر اساس اهداف اقتصاد مقاومتی از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت خواسته‌ایم میزان تولید و واردات را در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، دارو و غذا ارائه دهد و هدف این است که بتوانیم تولید را بیشتر و واردات را کمتر کنیم.
وی ادامه داد: اتفاقی که در مورد دارو افتاد این بود که به ما گفته شد در سال 93 توان کاهش 500 میلیون دلار واردات دارویی را داریم ولی آ‌ن‌چه اتفاق افتاد کاهش 350 میلیون دلاری واردات دارویی بود، امسال هم باید آمار کاهش واردات دارو و افزایش تولید داخل به ما ارائه شود.
رستمیان گفت: علی رغم خواسته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هنوز آمار دقیقی در خصوص تجهیزات پزشکی به کمیسیون ارائه نشده است، هدف این است که هر سال میزان قاچاق و واردات کمتر شود و تولید داخل افزایش یابد، که این هدف باید در هر سه حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی اتفاق بیفتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha