یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 145679

بر طبق نتایج پژوهش‌های اخیر موارد مسمومیت با ویتامین‌ها اعم از ویتامین‌های محلول در چربی و ویتامین‌های محلول درآب، افزایش یافته است.

سلامت نیوز: بر طبق نتایج پژوهش‌های اخیر موارد مسمومیت با ویتامین‌ها اعم از ویتامین‌های محلول در چربی و ویتامین‌های محلول درآب، افزایش یافته است.

صدرالله کمالوند، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: ویتامین‌ها از جمله مواد مغذی مهم و ضروری برای بدن هستند که مصرف منابع حاوی آن به ویژه میوه‌ها و سبزی‌ها، برای سلامتی بدن مورد نیاز بوده و کمبود آن‌ها با عوارض زیادی همراه است.
وی گفت: با وجود تاثیرات مثبت بسیار زیاد ویتامین‌ها، اما این مواد در موارد متعددی می‌توانند موجب به بروز مسمومیت و اختلال در عملکرد برخی از اندام‌های بدن شوند.
کمالوند، تاکید کرد: بر طبق نتایج پژوهش‌های اخیر موارد مسمومیت با ویتامین‌ها اعم از ویتامین‌های محلول در چربی و ویتامی‌های محلول در آب، افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه مشکل و خطر اصلی مسمومیت در صورت استفاده از مقادیر بالای ویتامین‌ها به ویژه ویتامین‌های محلول در چربی ایجاد می‌شود، گفت: به عنوان مثال مقادیر بالای مصرف ویتامین A در چربی است، می‌تواند موجب عوارضی نظیر خستگی، بی‌اشتهایی، استفراغ و افزایش فشار داخل جمجمه شود.
کمالوند خاطرنشان کرد: مصرف مقادیر بالای ویتامین D که محلول در چربی است، نیز با علائم و عوارضی نظیر خستگی، تهوع، استفراغ، افزایش فشار خون و اختلالات کلیوی همراه است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha