یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 145680

ساعت ١١ صبح پنجشنبه ماموران ایست بازرسی سه راه قلعه آستارا به یك دستگاه خاور باری مشكوك شده و به بازرسی از آن پرداختند كه در جریان آن 3.5 تن روده گاو كه در كیسه‌های ٥٠ كیلویی و در كف اتاقچه خاور جاسازی شده بود، كشف شد.

۳.۵ تن روده غیربهداشتی در راه كارخانه سوسیس!

سلامت نیوز: ساعت ١١ صبح پنجشنبه ماموران ایست بازرسی سه راه قلعه آستارا به یك دستگاه خاور باری مشكوك شده و به بازرسی از آن پرداختند كه در جریان آن 3.5 تن روده گاو كه در كیسه‌های ٥٠ كیلویی و در كف اتاقچه خاور جاسازی شده بود، كشف شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، راننده ٢٧ ساله خاور كه بارنامه حمل بار به تهران را داشت، قصد داشت محموله روده را به یكی از كارخانه‌های تولید سوسیس و كالباس بفروشد.

۳.۵ تن روده گاو جاسازی شده در یك خاور باری كه قرار بود از كارخانه سوسیس و كالباس سردرآورد، توسط ماموران ایست بازرسی سه راه قلعه آستارا توقیف شد.

سرهنگ خیرخواه، معاون اجتماعی نیروی انتظامی گیلان درباره جزییات این خبر، گفت: ساعت ١١ صبح پنجشنبه ماموران ایست بازرسی سه راه قلعه آستارا به یك دستگاه خاور باری مشكوك شده و به بازرسی از آن پرداختند كه در جریان آن 3.5 تن روده گاو كه در كیسه‌های ٥٠ كیلویی و در كف اتاقچه خاور جاسازی شده بود، كشف شد.

به گفته سرهنگ خیرخواه، راننده ٢٧ ساله خاور كه بارنامه حمل بار به تهران را داشت، قصد داشت محموله روده را به یكی از كارخانه‌های تولید سوسیس و كالباس بفروشد اما با دستگیری از سوی ماموران در انجام نقشه خود ناكام ماند. معاون اجتماعی نیروی انتظامی گیلان با «غیربهداشتی» و «غیرمجاز» خواندن این محموله، ارزش تقریبی آن را ٦٠ میلیون تومان برآورد كرد و گفت: طبق نظر سازمان دامپزشكی آستارا، این فرآورده‌های دامی، در مصارف صنعتی و غیرقانونی و برای تهیه سوسیس و كالباس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 این در حالی است كه روایت رییس شبكه دامپزشكی آستارا از این اتفاق، تفاوت فاحشی با گفته‌های مسوولان انتظامی گیلان دارد. پورضرب در واكنش به خبر كشف 3.5 تن روده گاو غیرمجاز، تنها مشكل محموله را «نداشتن مجوز حمل بار» از سوی راننده خاور دانست و به «اعتماد» گفت: راننده مجوز بار نداشت و از سمت ارومیه به آستارا آمده بود. او حرف‌های دوپهلویی می‌زد. یك بار می‌گفت می‌خواهد محموله را به تهران ببرد. یك بار هم می‌گفت كه می‌خواسته محموله را به یكی از كارخانه‌های فرآوری گوشت آستارا بفروشد در حالی كه آستارا اصلا چنین كارخانه‌ای ندارد.

به گفته پورضرب، محموله‌هایی از این دست بارها در ایست‌های بازرسی آستارا توقیف می‌شوند چرا كه افرادی هستند كه قصد دارند محموله‌های روده گاو و گوسفند را به شكل غیرقانونی از مرزها عبور داده و به كشورهایی چون آذربایجان برسانند. او به «اعتماد» گفت كه در هیچ كدام از كارخانه‌های گیلان از روده گاو برای تهیه سوسیس و كالباس استفاده نمی‌شود و محموله‌های اینچنینی برای خروج از كشور و فروش به كارخانه‌های تولید فرآورده‌های گوشتی آذربایجان است.

همزمان سرهنگ رحیم مهدی‌زاده، فرمانده انتظامی شهرستان آستارا نیز در واكنش به این خبر، با بیان اینكه راننده قصد داشت فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی را تحویل سودجویان در رشت دهد از تلاش پلیس برای دستگیری سایر متهمان این پرونده خبر داد و گفت: برای راننده خاور پرونده تشكیل شده و تحقیقات از او برای مشخص شدن جزییات موضوع ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha