یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 145694

مغز میوه منبع مفید مواد مغذی است؛ نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد بادام زمینی می تواند میزان باکتری مفید را در معده افزایش دهد و از مسمومیت غذایی پیشگیری کند. در ادامه به خواص مغزهای دیگرنیز اشاره می کنیم.

سلامت نیوز:مغز میوه منبع مفید مواد مغذی است؛ نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد بادام زمینی می تواند میزان باکتری مفید را در معده افزایش دهد و از مسمومیت غذایی پیشگیری کند. در ادامه به خواص مغزهای دیگرنیز اشاره می کنیم.

بادام زمینی: سرشار از فیبر و پروتئین است که احساس سیری ایجاد می کند.

میزان قند خون را ثابت نگه می دارد. یک مشت بادام زمینی حاوی 180 کالری است. از آن جا که به راحتی جذب نمی شود، تنها دو سوم انرژی آن جذب بدن می شود.

گردو: سرشار از اسید چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان است که خطر بروز بیماری های چشم مربوط به سن مانند ماکولار دژنراسیون و همچنین اختلال حافظه را کاهش می دهد. مصرف روزانه گردوی بدون پوست در این امر موثر است و از بدن در برابر بیماری قلبی نیز محافظت می کند.

بادام: برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن که 700 میلی گرم است، کافی است روزی 10 عدد بادام بخورید. از طرفی ویتامین E موجود در آن برای پوست مفید است. بادام سرشار از فیبر است و پوست آن حاوی آنتی اکسیدان است که از سلول های بدن در برابر آسیب های التهابی محافظت می کند.

مغزهای مخلوط:مصرف روزی 28 گرم (یک مشت) مغز، خطر بروز بیماری قلبی را تا 24 درصد کاهش می دهد و خطر مرگ بر اثر سرطان را تا 11 درصد پایین می آورد.

-

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha