یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 145695

متخصصان هشدار دادند، خواباندن کودک در صندلی مخصوص کودکان در خودرو می تواند مرگ آور باشد.

سلامت نیوز:متخصصان هشدار دادند، خواباندن کودک در صندلی مخصوص کودکان در خودرو می تواند مرگ آور باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،این امر شامل هر نوع وسیله حمل کودک که می تواند در آن بخوابد از جمله کریر، گهواره، روروک و ... می شود.

نتایج بررسی ها نشان می دهد، کودکانی که در این نوع وسایل به خواب می روند، در معرض خطر خفگی قرار می گیرند. محققان آمریکایی سابقه مرگ 47 نوزاد را بررسی کردند که در اواسط سال 2004 تا اواخر سال 2004 در پی نشستن در این نوع وسایل رخ داده بود. دوسوم موارد مربوط به صندلی خودرو بود و 52درصد موارد مرگ بر اثر خفگی به علت بند صندلی مخصوص کودک بود.

بقیه موارد مرگ در کوله بچه، کریر و کالسکه اتفاق افتاد. فاصله زمانی از آخرین بار که والدین کودک را زنده دیدند تا زمان فوت، بین 4 دقیقه تا 11 ساعت بود. در یکی از این حوادث، کودکی 11 ماهه با شیشه شیر در دست روی صندلی مخصوص خودرو به خواب رفته بود. کمربند قسمت سینه بسته شده بود اما قسمت پایین آزاد بود. کودک هنگام خواب در صندلی لیز خورده و بند آن باعث خفگی وی شده بود. متخصصان و کارشناسان هشدار می دهند که هرگز نباید نوزاد را در این وسیله بدون نظارت رها کرد اگر کودکی در صندلی درست قرار بگیرد و بندها درست بسته شود، کمتر در معرض خفگی قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha