معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سخنرانی پیش از نماز جمعه خود، از استان یزد به عنوان پاک ترین استان ها در موضوع دریافت های غیر متعارف یاد کرد

یزد پاک ترین استان در موضوع دریافت های غیر متعارف

سلامت نیوز:معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سخنرانی پیش از نماز جمعه خود، از استان یزد به عنوان پاک ترین استان ها در موضوع دریافت های غیر متعارف یاد کرد

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دکتر علی دهقان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه دیروز یزد ـ به مناسبت هفته سلامت ـ با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری عنوان نمود:

طرح تحول سلامت با تاكید و تایید مقام معظم رهبرى شروع شد و ما در این راه همراه و همدل و خدمتگزار مردم خواهیم بود. این طرح آبروی نظام است و باید مردم بدانند سلامت حق آنان است چنانچه در قانون اساسی آمده است اگر مردم این احساس را کنند از کسی که رییس جمهور یا نماینده مجلس. میشود این را خواهند خواست و این طرح ادامه خواهد یافت ما از مردم می خواهیم در حوزه سلامت از دولت و نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی مطالبه گر باشند.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز 6 بسته خدمتی طرح تحول در استان یزد افزود:

در سال گذشته با اجرای این طرح در بیمارستانها فضای فیزیکی متناسب با شان بیماران بهسازی شد و این برای مردم کاملا مشهود است. در استان بیش از ۳۳۸ هزار بیمار مراجعه کننده بستری و اورژانس از خدمات طرح تحول سلامت بهره مند و بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر در کلینیک های تخصصی دولتی یزد از خدمات با کیفیت ویزیت پزشکان استفاده کردند. قریب ۸۰ هزار نفر تحت بیمه رایگان سلامت قرار گرفته اند. دسترسی به اقلام دارویی از ۳۲۰ قلم به ۷۵۰ قلم افزایش یافت و کیفیت خدمات پرستاری با بکارگیری بیش از 300 پرستار ارتقاء یافت.

این مقام مسئول ادامه داد: انشاالله در سال جدید شاهد اجراى بسته خدمتى بیماران خاص و نیازمند نیز خواهیم بود. و ما طبق ارزیابی های انجام شده شاهد رضایت بیش از 90 درصدی مردم از اجرای این طرح در یزد هستیم.

معاون درمان دانشگاه در ادامه با اشاره به اصلاح تعرفه خدمات در حوزه سلامت گفت:در سال گذشته 1700 خدمت تعرفه گذاری شد و بالغ بر 300 خدمت تحت پوشش بیمه قرار گرفت و موضوع تعرفه های غیر متعارف با مدیریت جهادی دولت و همکاری نظام پرشکی به طور قابل توجهی کنترل شد به طوری که ما در یزد شاهد این هستیم در سال گذشته تنها 3 مورد از شکایات محرز شده و استان یزد از پاک ترین استان ها در موضوع تعرفه های غیر متعارف است.

وی با اشاره به برنامه های وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه بهداشت عنوان نمود:

در اجرای برنامه ارائه خدمات به حاشیه شهرها ۱۱۰ هزار نفر از خدمات سلامت در۱۰ پایگاه سلامت حاشیه شهر استفاده خواهند کرد و خدمات فعال سلامت در این پایگاه ها مانند واکسیناسیون، مرافبت مادر و کودک، مراقبت سالمندی، مراقبیت بیماریهای مزمن و ... ارائه می گردد. سرشماری جمعیت در مناطق شهری اغاز شده است و امید میرود با تکمیل فرایند اموزش و استقرار تا پایان سال شاهد اجرای خدمات سلامت در کلیه مناطق شهری استان باشیم.


دکتر دهقان تصریح کرد: در ادامه اجرای طرح تحول شاهد افزایش ماندگاری پزشکان و ماماهای همکار برنامه در مناطق روستایی بودیم و در حال حاضر بالغ بر 95 درصد مراکز بهداشت و درمان استان از وجود پزشکان، ماماها و بهیاران بهره مند شده اند. و در ادامه اجرای این طرح خدمات پیشگیری از بیماریهای دهان دندان برای گروههای هدف از جمله کودکان زیر ۱۴ سال ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha