یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 145717

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اجرایی شدن ۹۰ درصد طرح سلامت، گفت: دیگر بحران دارو در کشور نداریم.

سلامت نیوزمعاون اول رئیس جمهور با اشاره به اجرایی شدن ۹۰ درصد طرح سلامت، گفت: دیگر بحران دارو در کشور نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری در همایش هفته سلامت با بیان اینکه موضوع همگانی کردن بیمه در کشور از زمان جنگ و بعد از جنگ دغدغه مسئولان بوده است، گفت: با اجرای طرح نظام سلامت امروز ۸ میلیون نفر به تعداد بیمه شدگان اضافه شده است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید مسئله سلامت را در اولویت کار خود قرار داد تا اینکه بالاخره با پشتکار وزیر بهداشت طرح تحول نظام سلامت کلید خورد و تمامی دستگاهها موظف شدند با این طرح همکاری کنند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه یک سال از اجرای طرح می گذرد، گفت: ارزیابی ها نشان می دهد که ۹۰ درصد اهداف طرح محقق شده است، البته گزارش هایی هم از وزارت اطلاعات، استانداری ها و دستگاههای اجرایی و نظارتی داشته ایم که این طرح را تصدیق می کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف طرح کاهش هزینه درمان بوده است، گفت: قبل از اجرای طرح به یک بیمارستانی رفتم و تمام بیماران و همراهان گلایه داشتند و بعد از اجرا هم دوباره به همان بیمارستان رفتم که همه راضی بودند. در این طرح آمده است که بیمار نباید تجهیزات مورد نیاز خود را از خارج از بیمارستان تامین کند و حضور پزشکان در مناطق محروم ضروری و ساماندهی بیمارستان ها هم باید انجام شود که در کل استمرار طرح جزو سیاست های دولت است. البته ناگفته نماند که باید عدالت و توازن در توسعه انجام شود. 

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در شب سال نو امسال در دفتر کارم بودم که آقای هاشمی وزیر بهداشت هم آمدند، گفتم شما که قصد سفر داشتید، بهتر است به سفر بروید که در پاسخ گفت آمده ام تا اینکه اگر امکان داشته باشد در آخرین روز سال چند میلیارد تومانی از خزانه برای طرح سلامت بگیرم که این نشان از اهمیت طرح و پیگیری آن دارد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اجرایی شدن ۹۰ درصد طرح سلامت، گفت: دیگر بحران دارو در کشور نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha