فانی با بیان اینكه برنامه مكمل آهن‌یاری در میان دو میلیون و 250 هزار دانش آموز اجرا می‌شود، گفت: توزیع مكمل ویتامین دی نیز در 15 استان كشور برای دانش آموزان دختر درحال اجرا است.

سلامت نیوز: فانی با بیان اینكه برنامه مكمل آهن‌یاری در میان دو میلیون و 250 هزار دانش آموز اجرا می‌شود، گفت: توزیع مكمل ویتامین دی نیز در 15 استان كشور برای دانش آموزان دختر درحال اجرا است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در همایش هفته سلامت در سالن همایش‌های رازی افزود: برنامه مکمل آهن‌یاری برای دو میلیون و 250 هزار دانش‌آموز دختر دبیرستانی انجام می‌شود.
وی با بیان اینكه حفظ سلامت مهم‌ترین نیاز بشر است، تصریح كرد: توزیع قرص ویتامین D برای یک میلیون دانش‌آموز در 15 استان کشور در حال اجراست.
وزیر آموش و پرورش ارتقا سلامت مدارس را سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده عنوان كرد و گفت: در سند تحول بنیادین 6 ساحت تربیتی وجود دارد که موضوعات علمی و فناورانه، اخلاقی و دینی، زیبایی شناختی و هنری، اقتصادی و حرفه‌ای، سیاسی و اجتماعی و تربیت بدنی در این سند به ارتقای سلامت دانش‌آموزان توجه می‌كند.
فانی اضافه كرد: دانش آموزان قادر خواهند بود فرهنگ سالم زیستن را در جامعه نهادینه كنند بنابراین اگر دانش‌آموزان به طور صحیح آموزش سلامت و رفتارهای تغذیه‌ای مناسب را فرا گیرند می‌توانند سایر اعضای خانواده را آموزش داده و باعث ارتقای سطح سواد سلامت جامعه شوند. 
وی خاطرنشان كرد: آگاهی از مفاهیم تغذیه صحیح در سنین مدرسه در اصلاح الگوی تغذیه به منظور پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان و دیابت از اهمیت زیادی برخوردار است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه 13 و نیم میلیون دانش‌آموزان در كشور وجود دارد، بیان داشت:  یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش ارتقای مشارکت میان بخشی است تا بتوانیم با همکاری سایر نهادها از جمله وزارت بهداشت برنامه‌هایی را طراحی کنیم که به ارتقای سلامت دانش‌آموزان منجر شود.
فانی اضافه كرد: تهیه پیش‌نویس سلامت دانش‌آموزان از دوره پیش‌دبستانی تا متوسطه با همکاری وزارت بهداشت انجام شده است و در سال جاری تشکل دانش‌آموزی سفیران سلامت در 10 درصد مدارس کشور راه‌اندازی شد.
وی افزود: دستور العمل ترویج فرهنگ تغذیه سالم به مدارس ابلاغ شده و در نظارت‌های انجام شده مشخص شد که تنها دو درصد مدارس از مفاد دستورالعمل تخطی کرده‌اند.
وزیر بهداشت بیان کرد: طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان دوره ابتدایی با هدف راه‌اندازی کلینیک سیار دندان پزشکی با همکاری وزارت بهداشت در حال اجراست همچنین واحد درسی بهداشت مدارس در برنامه درسی تمام رشته‌های دانشگاه فرهنگیان درج شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha