درست است که تجربه‌های دوران کودکی زیربنای شکل‌گیری شخصیت در بزرگسالی هستند اما بهتر است به جای نگرانی‌های بی‌مورد و احساس گناه، سعی کنید شاد زیستن را به کودکتان بیاموزید.

ترفندهای زن و شوهری برای لذت بردن از زندگی با بچه ها

سلامت نیوز: درست است که تجربه‌های دوران کودکی زیربنای شکل‌گیری شخصیت در بزرگسالی هستند اما بهتر است به جای نگرانی‌های بی‌مورد و احساس گناه، سعی کنید شاد زیستن را به کودکتان بیاموزید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه زندگی مثبت، پدرها و مادرها استاد سرزنش خودشان در رابطه با تربیت فرزندانشان هستند. آنها همیشه بر مسند قضاوت می‌نشینند و خودشان را محکوم می‌کنند.

وقتی به تازگی پدر و مادر شده‌اید، مدام می‌شنوید که اگر فعالیت‌های بهتر و امکانات بیشتری برای کودکتان فراهم کنید، اگر از متخصصان متبحرتری بهره ببرید و اگر شیوه زندگی بهتری داشته باشید، فرزندتان را به خوبی پرورش خواهید داد. در نتیجه دائم در نگرانی و تشویش به سر می‌برید که آیا توانسته‌اید این «بهترها» را برای او فراهم کنید یا نه اما باید بدانید فرزندتان به پدر و مادر شادتر بیشتر نیاز دارد تا پدر و مادر نگران. فرزندتان چیزی بیشتر از «محصول» است. پس فقط درگیر بزرگ شدن او نباشید. دور و برش را از دوستان و معلمان خوب پر کنید و برایش فعالیت‌های اجتماعی مفید ترتیب دهید. از وجود فرزندتان لذت ببرید نه اینکه مدام در حال ارزیابی عملکرد او و خودتان باشید.

پدر و مادر شدن یک موهبت الهی است پس قدردان آن باشید و اجازه دهید بچه داشتن به شادی زندگی شما بیفزاید. اگر کودکتان کاری را درست انجام نداد، شما مقصر نیستید. این ذهنیت را از خود دور کنید. به جای آن، در پی یافتن راه‌هایی برای حل مشکلات باشید و از این فرایند جستجو لذت ببرید.

درست است که تجربه‌های دوران کودکی زیربنای شکل‌گیری شخصیت در بزرگسالی هستند اما بهتر است به جای نگرانی‌های بی‌مورد و احساس گناه، سعی کنید شاد زیستن را به کودکتان بیاموزید. برای این کار باید خودتان شاد باشید و شاد زندگی کنید تا کودک در محیطی سرشار از شادی رشد کند. به یاد داشته باشید کودک، فرد مستقلی است و فارغ از اینکه شما چه خواسته‌ای داشته باشید، در زندگی انتخاب‌های خودش را خواهد داشت. بهترین کاری که شما به‌عنوان پدر و مادر می‌توانید انجام دهید این است که محیط پیرامون را چنان بسازید که او را به تغییرات مثبت تشویق کند.

به جای احساس گناه و به جای اینکه تمام وقتتان را صرف رسیدگی به کارهای کودک کنید و آخر شب احساس خستگی و ناتوانی کنید، تلاش کنید برنامه‌هایی برای لذت بردن از زندگی همراه با کودک ترتیب دهید. در کلاس‌های سرگرم‌کننده ثبت‌نام کنید؛ مثلا یک کلاس ورزشی یا موسیقی. در مهمانی‌های خانوادگی شرکت کنید تا برای کودک فرصتی برای بازی با کودکان دیگر فراهم شود و شما نیز زمانی برای فراغت داشته باشید. همچنین اگر عضو گروهی شوید که در آن مادران و کودکان به فعالیت‌های مشترک می‌پردازند، شادی و نشاط مضاعفی را تجربه خواهید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha