گروهی از پژوهشگران استرالیایی ادعا كرده‌اند كه خوراندن دوز مشخصی از اسیدهای چرب امگا-3 به نوزادان می‌تواند خطر بروز اختلالات روانی را در آنها كاهش دهد.

این پژوهشگران می‌گویند كه ثابت كرده‌اند: اگر به نوزادانی كه پیش از موعد متولد شده‌اند دوزی از اسید چرب امگا -3 موسوم به DHA داده شود، احتمال بروز مشكلات و اختلالات روانی در سنین بالاتر در كودك كاهش پیدا می‌كند.

در این پژوهش، گروهی از متخصصان دانشگاه آدلاید در استرالیا روی 650 نوزاد بررسی كردند. این مطالعات هم چنین طی یك دوره شش ساله صورت گرفته است.

این متخصصان تاكید كرده‌اند كه تغذیه نوزادان زودرس با اسید چرب DHA احتمال تاخیر در رشد روانی كودك را بین 40 تا 50 درصد كاهش می‌دهد.

آنها می‌گویند: می‌توان از طریق شیر مادر در مادرانی كه از كپسولهای روغن ماهی مصرف می‌كنند و یا افزودن این اسید چرب به غذای مكمل نوزادان،‌ DHA اضافی را به بدن نوزاد رساند.

باب گینسبون، پژوهشگر دانشگاه آدلاید در این باره خاطرنشان ساخت: تاثیر مصرف DHA بیشتر روی نوزادان زودرس نتایج قابل توجه و امیدوار كننده‌ای داشته است.

وی تصریح كرد: این راه كار باید به یك روش درمانی استاندارد در سراسر جهان تبدیل شود. من می‌دانم كه دستیاران ما در سطح بین المللی بسیار مشتاق هستند كه از این راه كار استفاده كنند و تلاش می‌كنند كه این تغییرات را در واحدهای درمانی نوزادان اعمال نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha