رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از بیماری‌ها با تغذیه نامناسب رو به افزایش هستند و عادات نامناسب تغذیه‌ای و دریافت افزودنی‌هایی مانند قند و نمک باید اصلاح شود.

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از بیماری‌ها با تغذیه نامناسب رو به افزایش هستند و عادات نامناسب تغذیه‌ای و دریافت افزودنی‌هایی مانند قند و نمک باید اصلاح شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس‌، رسول دیناروند در همایش روز جهانی سلامت به سه جنبه اساسی سلامت اشاره کرد و گفت: امنیت غذایی یکی از این جنبه‌هاست که وزارت جهاد کشاورزی متولی آن است و در  این حوزه توجه ما به دسترسی همه مردم به صورت عادلانه به مواد غذایی است.
وی افزود: خوشبختانه با وجود اقلیم نامناسب و مشکلات آب و خاک مردم دسترسی مطلوبی به غذا دارند به طوری که امروز بیشتر از آنکه نگران سوء تغذیه باشیم نگران دریافت کالری زیاد هستیم اما در عین حال باید به ریزمغذی‌ها نیز توجه کنیم.
رئیس سازمان غذا و دارو ایمنی غذا را جنبه دیگر سلامت معرفی کرد و گفن: این حوزه فرابخشی است و سازمان نباتات، دامپزشکی، استاندارد، غذا و دارو و حتی سازمان‌های بین‌المللی در آن دخیل هستند.
وی ادامه داد: یکی از استراتژی‌های دولت کاهش اختلاف نظر میان این دستگاهها بوده است که اکنون اختلاف‌های زیان‌آور به حداقل ممکن رسیده است.
دیناروند خاطر نشان کرد: سلامت محوری جنبه‌ دیگری است که در آن وزارت بهداشت در آن نقش اصلی را دارد. متاسفانه بسیاری از بیماری‌ها با تغذیه نامناسب رو به افزایش هستند و عادت نامناسب تغذیه‌ای و دریافت افزودنی‌هایی مانند قند و نمک باید اصلاح شود.
رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: این طور نیست که وقتی کالایی ضرر دارد ما آن را از بازار حذف کنیم بلکه می‌توانیم عادت غذایی را تغییر دهیم ما نمی‌توانیم به تولید‌کننده غذای چرب بگوییم غذای چرب تولید نکند فقط می‌توانیم نظارت کنیم و عادت غذایی را تغییر دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha