یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 145738

درآمد کشور از صادرات چای ۲۰ میلیون دلار است در حالی که سالانه ۶۰۰ میلیون دلار برای واردات چای هزینه می‌شود.

سلامت نیوز: درآمد کشور از صادرات چای ۲۰ میلیون دلار است در حالی که سالانه ۶۰۰ میلیون دلار برای واردات چای هزینه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جهان صنعت ،ایرج هوسمی، رییس اتحادیه چایکاران شمال با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی می‌شد برداشت برگ سبز چای در باغ‌های شمال کشور از اوایل اردیبهشت‌ماه آغاز شود اما به علت سرمای هوا برداشت چند روزی با تعویق انجام می‌شود.

 وی افزود: برداشت برگ سبز چای در هنگام سرما موجب متوقف شدن رشد گیاه می‌شود بنابراین ترجیح بر این است که در زمان مناسب این کار انجام شود. رییس اتحادیه چایکاران بیان داشت: کارخانه‌ها آماده تحویل برگ سبز چای هستند و اکثر این کارخانه‌ها قرارداد لازم برای دریافت برگ سبز چای را با سازمان چای منعقد کرده‌اند.
هوسمی اظهار داشت: به صورت مورد چند کارخانه معدود کارشان را آغاز کرده‌‌اند و در مناطقی در سطح کوچک برداشت انجام شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 14 هزار تن چای خشک در کارخانجات از برگ سبز تحویلی به این کارخانه‌ها استحصال شد، تصریح کرد: امسال تمامی شرایط از جمله آب و هوا و رسیدگی به باغات چای خوب گزارش شده بنابراین پیش‌بینی می‌شود، میزان تولید افزایش یابد.
رییس اتحادیه چایکاران تصریح کرد: تسهیلاتی که دولت برای هرس کف‌بر در اختیار چایکاران قرار داد، باعث شد تا باغاتی که به علت عدم صرفه اقتصادی رها شده بودند، به چرخه تولید برگردانده شوند.
وی افزود: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای امسال با 21 درصد افزایش در مورد چای درجه یک با قیمت 2180 تومان و درجه دو با قیمت 1200 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha