معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو با انتقاد از بی‌توجهی به طرح تجمیع و تاسیس مرکز درمان تخصصی سرطان،گفت: این در حالی است که مهلت تامین استانداردهای لازم و تجهیز بیمارستان‌ها اردیبهشت پایان می‌یابد.

سلامت نیوز:  معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو با  انتقاد از بی‌توجهی به طرح تجمیع و تاسیس مرکز درمان تخصصی سرطان،گفت: این در حالی است که مهلت تامین استانداردهای لازم و تجهیز بیمارستان‌ها اردیبهشت پایان می‌یابد. 

اکبر عبدالهی در گفت‌وگو با میزان، درباره تشدید نظارت روی داروهای سرطانی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از نیمی از مطب‌های موجود در پایتخت کار تزریق بیماران شیمی درمانی را انجام می‌دهند که با توجه به سمی بودن این داروها سازمان غذا و دارو در تلاش است، درمان این قشر را یکپارچه کرده تا این بخش از درمان در بیمارستان و مراکز درمانی منتخب انجام شود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که تجمیع و تجهیز تخت‌های بیمارستانی در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار دارد، افزود: این سازمان تا اردیبهشت به مراکز فرصت داده است تا تجمیع شوند، این در حالی است که گزارش ها و بررسی ها نشان می دهد که متاسفانه هنوز استانداردهای لازم و اقدامات مربوط به تجهیز کردن بیمارستان‌ها صورت نگرفته است.

عبدالهی در ادامه با بیان این مطلب که سازمان غذا و دارو با جدیت پیگیر این موضوع بوده و اقدامات لازم را انجام داده است، تصریح کرد: نخستین روزهایی که این موضوع مطرح و رسانه ای شد، جلساتی متعددی با حضور وزیر بهداشت و معانت درمان این وزارتخانه برگزار شد که متاسفانه به مرور زمان گویا موضوع مورد نظر به فراموشی سپرده شد.

به گفته معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، اگر اعتبارات ابلاغ شده باشد، تخت‌ها تجهیز و گزارش کار به ما اعلام می‌شود تا توزیع سرپایی داروها در داروخانه‌های عادی قطع و روند مذکور تنها در داروخانه‌های بیمارستان ها ادامه یابد.

عبدالهی در خاتمه با اشاره به این مطب که سازمان غذا و دارو فهرستی از داروهای گرانقیمتی که احتمال سودجویی در آن وجود را تهیه کرده است٬ افزود: در حقیقت این داروها دریک بسته بندی جدید وارد مراکز خواهد شد، به طوری که می‌توان گفت دارو در اختیار بیمار قرار نخواهد گرفت و مراکز حین درمان از آن استفاده خواهد کرد. در مجموع این کار پای سودجویان را در این عرصه کوتاه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha