رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هنوز علت مسمومیت دانش‌آموزان زرند مشخص نشده است.

سلامت نیوز: رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هنوز علت مسمومیت دانش‌آموزان زرند مشخص نشده است. 

تقی‌زاده رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره مصدومیت دانش‌آموزان شهرستان زرند در استان کرمان گفت: پنجشنبه و جمعه هفته گذشته ۷۶ نفر از دانش‌آموزان دبستان فرهنگیان این شهرستان با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۶ نفر بستری شدند و تا صبح امروز از این ۲۶ نفر ۱۹ نفر دیگر ترخیص شدند.

وی با اشاره به اینکه هنوز علت اصلی مسمومیت این دانش‌آموزان مشخص نشده است، اظهار داشت: نمونه‌برداری‌ها برای آزمایشگاه ارسال شده، صبح روز شنبه یک اکیپ بهداشتی در دبستان فرهنگیان مستقر شده و تمام سرویس‌های بهداشتی و آبدارخانه مورد بررسی قرار گرفت و حتی نمونه غذایی که به دانش‌آموزان داده شده بود، به آزمایشگاه ارسال شد که نتیجه آن یک هفته طول می‌کشد.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه به غیر از دانش‌آموزان این مدرسه تعدادی از اهالی زرند با علائم مشابه مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه داشته‌اند، خاطرنشان کرد: حتی در میان دانش‌آموزان مسموم شده، چند نفر از روستاهای اطراف به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

تقی‌زاده با اشاره به تشکیل جلسه شورای بهداشت زرند گفت: در حال حاضر توزیع غذای گرم در مدارس کل زرند ممنوع شده است.

تقی‌زاده ادامه داد: بر اساس گزارش‌ها یکی، دو نفر از دانش‌آموزان دبستان فرهنگیان در روز ۲۹ فروردین نیز با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند اما ترخیص شده و به مدارس خود بازگشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha