وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در گذشته اقداماتی در خصوص فقرزدایی انجام شد، اما به دلیل افزایش تورم آثار منفی به دنبال داشت.

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در گذشته اقداماتی در خصوص فقرزدایی انجام شد، اما به دلیل افزایش تورم آثار منفی به دنبال داشت.

به گزارش سلالمت نیوز به نقل از ایلنا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش هفته سلامت با اشاره به اینکه سیاست دولت روحانی داشتن سیاست رفاهی منسجم است، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در این زمینه یک فصل ممیزی با سایر دولت‌ها بر جای گذاشته و با شناسایی چند فقر شامل فقر درمان، مسکن، آموزش و غذایی برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع دولت‌ها دو نوع سیاست رفاهی را دنبال می‌کنند، از جمله سیاست رفاهی توزیعی و سیاست رفاهی تولید محور که در دولت آقای روحانی ما بنا داریم، اصل سیاست رفاهی را به توانمند کردن آحاد اجتماعی اختصاص دهیم.

ربیعی اظهار داشت: ایجاد حداقل یک شغل برای هر خانواده یک استراتژی محسوب می‌شود و ما متاسفانه در دوره‌های قبل استراتژی توزیع رفاهی را انتخاب کردیم که خود این توزیع به نوعی فقر را گسترش داد و این استراتژی مورد قبول دولت نیست.

وی با انتقاد از  توزیع یارانه‌ها با مکانیزمی که در گذشته صورت پذیرفت، گفت: مثلاً چند روز پیش یک فردی معترض بود که چرا یارانه‌اش قطع شده و وقتی پیگیری کردم، متوجه شدم یک خودروی ۲۰۰ میلیون تومانی دارد و علت اعتراض خود را نیز این طور عنوان کرد که این حق امام زمانی من است که من نمی‌دانستم حق امام زمانی یعنی چه که بعداً متوجه شدم، در گذشته کسی این مساله را گفته بود.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در گذشته اقداماتی در خصوص فقرزدایی انجام شد، اما به دلیل افزایش تورم آثار منفی به دنبال داشت. امروز دولت با کنترل و مهار تورم سیاست رفاهی را انتخاب خواهد کرد که در نتیجه آن سفره مردم تهی‌تر از گذشته نشود.

وی ادامه داد: برای اولین بار بودجه خاصی به برنامه امنیت غذایی اختصاص یافت، چرا که امنیت غذا و تغذیه به عنوان برنامه سیاست رفاهی دولت از اولویت زیادی برخوردار است. این برنامه تغذیه کودکان زیر ۶ سال، زنان سرپرست خانوار، تغذیه زنان باردار، توزیع وعده غذا گرم در مهدروستا‌ها را مورد توجه قرار داده است و امیدواریم با اجرای این برنامه از رنج مردم کم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha