دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 14578

علاوه بر پف کردگی و تورم چشمان، بعضی افراد با حلقه سیاه دور چشم در حال مبارزه هستند. این سیاهی اطراف چشم، اغلب باعث می شود که فرد خسته ، بیمار و یا پیرتر از واقعیت به نظر برسد.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز و به نظر متخصصان این مشکل اغلب به غلط تفسیر می شود و  در نتیجه درمان آن نیز به مشکل به نظر می رسد. خوشبختانه این مسئله چندان رایج نیست. ماهیچه ها و لیگامنت های اطراف چشم در محل نزدیک به بینی  که پزشکان به عنوان مجرای اشک می شناسند با گذشت زمان سست و ضعیف می شود.  در حالیکه وظیفه آنها حفظ ساختار این بخش است. با این اتفاق پوست شروع به افتادن می کند و باعث ایجاد نوعی فرورفتگی می شود.  وقتی منطقه مجاور آن دچار پف کردگی شود، این فرورفتگی ایجاد نوعی تیرگی می کند و به اصطلاح همان حلقه سیاه اطراف چشم ظاهر می شود. در حالیکه اگر پوست زیر چشم را بکشید، سیاهی برطرف شده و متوجه می شوید که این نوعی توهم بوده است و در واقع حلقه سیاهی وجود ندارد. درمان پف و ورم و تزریقات مربوط به جلوگیری از چین و چروک سبب می شود که این حلقه سیاه برطرف شود. ولی اگر علی رقم کشیدن پوست زیر چشم همچنان تیره به نظر رسید، پس علت آن چیز دیگری است.  اغلب نازک شدن پوست که به مرور با افزایش سن پیش می آید و باعث می شود که شبکه خونی زیر پوست ظاهر شود ، یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن این حلقه سیاه است.  مهم ترین روش درمان برای این مشکل نوعی لیزر یا IPL  است که باعث تبخیر مویرگ های زیاد می شود و در نتیجه رنگ پوست روشن تر خواهد شد. اگر تیرگی زیر چشم ناشی از مشکلات رنگدانه ای باشد، استفاده از مواد روشن کننده می تواند موثر باشد. درمان با هیدروکینون یا اسید کوجیک باعث می شود که رنگ پوست روشن تر شود.  
و اما مزایای استفاده از کرم ویتامین K برای مقابله با این مشکل: در مصاحبه ای انجام شده ، افرادی که از ژل ویتامین k استفاده می کردند به طور موثری از نقش موثر آن در رفع این مشکل صحبت می کردند. البته باید گفت که ترکیبات دیگری نظیر ویتامین C، E و رتینول نیز در این ژل وجود داشته است، بنابر این به درستی نمی توان گفت که به راستی کدام ترکیب در این ژل به طور موثر عمل کرده است. اما باید گفت که علی رقم ادعای عموم مبنی بر تاثیر مثبت این کرم، هیچ مدرک علمی معتبری بر صحت این ادعا وجود ندارد. اگر چه مداوای بالینی بهترین روش برای حل مشکل است، اما نحوه آرایش و پوشش نیز می تواند در این زمینه موثر باشد و این سیاهی را ولو به صورت موقت بپوشاند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha